Ännu en bock...

Ännu en skoluppgift som kan bockas av från "att-göra-listan", skönt! Det kändes som det gick väldigt bra dessutom. Vi var både väl förberedda på opponeringen och presentationen av vårt eget arbete, och de som opponerade på vårt arbete ställde inga konstiga frågor, så det gick som på dans.image435

Det ska bli skönt att bara få koncentrera sig på en sak i taget nu. Knasigt nog är det ju så mycket helgdagar innan nästa tenta som är på måndag! Det betyder att det bara är imorgon och på fredag som är vardagar att plugga på. Det är sjukt att de får planera så tycker jag, för de som inte har barn är det väl okej att plugga på helgerna, men i vårat hus kan jag säga att det är stört omöjligt att plugga när barnen är vakna. Och det är inte så lätt att plugga efter kl nio på kvällen (ofta ska det ju plocka och fixas när de lagt sig)...

Nu håller jag tummarna för att S är pigg imorgon, annars måste jag sitta på UB och plugga och det är såååå trist! S är nog på gränsen till att ha ögoninflammation, imorse trodde jag att det var I som klöst honom i/vid ögat, men det hade varat lite under dagen, sa de på dagis och jag såg det i kväll oxå, så vi vet inte riktigt. S säger att I gjort illa honom och I säger såklart att hon inte gjort något - det är inte lätt att veta vem som har rätt...

Imorgon tänkte vi åka på universitetets valborgsfirande, vi var där för två år sen och det var himla trevligt. Imorgon ska syrrans dotter vara med och sjunga nåt så det blir lite extra roligt att se det såklart. I och S är supersugna på att rida ponnyhästarna oxå och J vill se radiostyrda bilarna. Hoppas nu bara att det blir fint väder, annars nöjer vi oss med firandet här i byn istället.

image436


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0