En sån sötnos

De ringde strax efter 10 från dagis och ville att jag skulle komma och hämta I eftersom hon verkade så hängig. Hon klagade på att hon hade ont i ett öra igår kväll när jag skulle gå och lägga mej, det blev en blixtkur av alvedon, nässpray och en kilometer hög kudde, och i morse hade hon inte ont längre, ingen feber (det vet jag inte om hon hade igår heller...) och verkade precis som vanligt så vi chansade på att det skulle gå bra att vara på dagis. N berättade såklart att vi var lite fundersamma och att de kunde hålla lite koll, men hon hade visst bara suttit i en frökens knä hela morgonen! Nu verkar hon inte hängig alls, hon sitter och målar med vattenfärg och är hur nöjd och glad som helst.... Kan kanske vara skönt att bara ha det alldeles lugnt och stillsamt ibland!

När jag skulle hämta I såg jag denna lilla gulliga ekorre på grannens gård. Det var fascinerande att se vad den sysslade med, den tog hundhår i munnen och gjorde till en stor boll (noggrant var det, den putsade och fejade, alla strån skulle ligga rätt) - skulle tro att det ska bli mjukt och mysigt till kommande ekorrbäbisar!

image426

image427

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0