Målarbilder...

Fy f****n, vad jag blir less på detta eviga strulande med blogg.se!!!!!!!!! Här har jag suttit och skrivit ett långt inlägg och vad händer, när jag ska spara det försvinner det bort i tomma intet! Jag kan lova att jag har lätt för att hålla mej för skratt just nu! image368

Det gick iaf bra i morse både med att vakna i tid och komma i tid till mötet!
Jag hade sån himla tur i att alla tre barnen sovit i sina egna sängar hela natten, jag har inte hört ett enda litet pip på hela natten förrän S vaknade 06.20, men då var det ju lix dags att kliva upp så det var helt okej! Annars kan det ju vara så att man vaknar flera gånger, eller ligger på helspänn för man bara väntar på att nån ska vakna "när-som-helst", men i natt tror jag knappt att jag hade hört om ett tåg hade kommit brakande igenom huset...

Mötet var ett handledningsmöte med vår Fek-lärare, vi har grupparbeten och vi ska skriva ett PM på 20-25 sidor. Vår grupp har valt "intern marknadsföring" som inriktning. Vi vill veta hur man motiverar sin personal när man har "negativa" arbetsuppgifter, i det här fallet har personalen alltså negativa besked att lämna till sina "klienter". Det ska bli spännande att se vad vi får svar, vi hoppas att vi ska få göra intervjuer både med en personalansvarig och någon/några anställd(-a).

Våra barn har fått dille på att färglägga "målarbilder",image369 vilken tur att det finns internet säger jag bara! Det är ju tre olika smaker, eller rättare sagt; tre barn med massor av olika smak, skulle jag köpa målarböcker skulle jag nästan bli ruinerad. Det ska ju vara både prinsessor, Byggare Bob, Dora, StarWars, Hitta Nemo osv... Nu har jag hittat en himla bra internetsida istället där man kan skriva ut alla möjliga bilder, förutom StarWars till J´s stora förtret. Är det någon fler som har kluddglada barn finns sidan här.

Nu har jag suttit och förfasat mej över ett riktigt lurendrejeri företag, Ace Online, som visades på Insider, är det någon som funderar på att skaffa en hemsida så akta er för dessa gossar!!! Vi som just läst om intern marknadsföring, man förfasas ju när man hör hur dessa skojare behandlar sina kunder! Personalen beter sig som svin mot kunderna... Hur många kunder vinner man på det? Missnöjda kunder = missnöjd personal = ingen organisation *lol*

Imorgon ska jag göra Sushi till middag! Förut kunde man köpa färdiga "kit" på affärn med allt man behövde (förutom färskvarorna då) för att göra Sushi, men jag hittar dem ingenstans längre! Har letat på alla affärer jag besökt de senaste månaderna, men icke sa Nicke - jag hittar inte igen dem. På Ica Maxi finns alla möjliga andra lådor, men inte just Sushi... Idag fick jag alltså köpa alla ingredienserna var för sig på affärn, hoppas bara att jag lyckas blanda ihop allt rätt! Och att jag inte missat nån viktig detalj... Dessutom måste man väl använda upp allt i flaskorna och tuben inom ganska kort tid, det finns alltså en stor risk att Sushi blir vardagsmat här ett tag...image371

Nä, nu ska jag hoppa i sängen, hare gött!

image370

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har ju en dotter som älskar att färglägga bilder, helst prinsessor i alla former, så sidan du tipsade om ska vi naturligtvis testa. Såg också Insider, vilka typer alltså, man blir så himla irriterad. De lär ju inte få så många kunder efter detta iallafall och det är ju bra. Har aldrig ätit sushi, jo förresten när jag var barn minns jag att min lågstadieföken hade med sig så att vi skulle får prova (det är alltså länge sedan) men jag minns inte riktigt vad jag tyckte om det. Vi har många gånger pratat om att testa men det kan ju vara långt mellan ord och handling. Trevlig helg/Tina

2008-04-11 @ 08:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0