Mindre lyckat backbesök

Jag hade lovat J att vi skulle åka till Bräntberget och testa våra nya snowboard-/slalom-utrustningar idag. Med tanke på allt regn som fallit och dessutom solen som sken på bra idag, var jag osäker på om vi verkligen skulle kunna åka, men när jag åkte från skolan idag körde jag förbi Bräntis och det så bra ut i backen (på håll).
Glad i hågen stack vi iväg efter middagen, men när vi kom fram stod båda liftarna stilla... Det var superblött i backen, men det var lite folk i backen iaf, så jag sa till J att han kunde ju iaf testa att åka så kunde jag ju dra upp honom. Vi gick upp halva backen ungefär sen ställde sig J på brädan och åkte i väg RAKT ner! Inte en tanke på att svänga tydligen. Dessutom styrde han rakt mot en stor sjö som fanns längst ner i backen, naturligtvis föll han rakt i den! Jag hade sagt att han skulle försöka ställa sig så snabbt som möjligt för att inte bli allt för blöt, det var bara det att han inte tog sig upp. Jag fick springa ner för backen för att hjälpa honom, men han var helt dyngsur och hanskarna var obeskrivligt blöta!!!!
Vi gjorde två försök till, men han bara gapade och skrek när han föll omkull så jag tappade totalt lusten att stanna kvar där, 26 minuter efter att vi klivit ur bilen satt vi i den igen - på väg hem!
Jag skulle gissa på att de strax efter att vi åkte satte igång liften, för det var säkert 15-20 bilar där då! Synd att inte jag fick testa mina skidor! Men jag hade verkligen inget tålamod, han vägrade att lyssna på att en av de viktigaste sakerna man måste lära sig om man ska åka snowboard är att ställa sig upp. Han tror bara att han direkt ska kunna åka i alla häftiga hopp och fixa läckra trix... Ska sätta honom i hårdträning att resa sig med brädan här hemma på gården!!! Sen tror jag att N ska få vara J´s snowboardlärare, fast det bästa skulle nog vara om han fick ta lektioner med någon som faktiskt kan åka snowboard! Det slog mej i backen att jag inte hade en aning om vad jag borde försöka lära honom, utom att han skulle knyta nävarna när han föll...


Hoppas att det blir bra skidväder i helgen så vi får en ny chans då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0