Kul i jul

Jaha, tiden rullar på lika snabbt som vanligt trots att jag har "jullov".
Julen var lugn och skön, med tomte och en massa god mat - som sig bör. Sen har vi haft långväga kompisar här på besök (som snart är ännu mer långväga = Singapore!). Idag jobbade Niklas så jag och barnen följde med syrran till Leo´s lekland, det var fantastiskt roligt! Vi var där i SEX timmar!!! Fattar inte att barnen orkade, men Joel och kusinen Moa såg ganska bleka ut sista kvarten... Roligt var oxå att träffa klasskompisen Ulrika där! Sista halvtimmen kom vi vuxna igång och åkte en stor uppblåsbar rutschkana - kul! Den var nästan omöjlig att komma upp i, första försöket för mej tog evigheter, jag bara halkade ner heeeeela tiden. Tillsist fick jag iaf kläm på hur jag skulle gå för att ta mej upp, tur att U oxå hade svårt att sig upp, så det inte bara var jag som hade fel teknik.... Men det var faktiskt sockarna som var problemet, det var både jag och U överens om.

Julafton
Tomten kommer


Kolla in Joels min när han fått paketet av tomten, han påstod att det var mormor som var tomten.... Men var inte hon bara på toan...? Hmmmm..... Svante trodde oxå att det var mormor (innan någon annan ens nämnt något om det!) Ida var den enda som inte ens funderat vem som fanns bakom masken.


Vi vuxna har en rolig julklappslek som vi gjort varje år i ganska många år nu (tack för tipset Sara!)


Min morbror och hans fru brukar för det mesta vara de som lyckas bäst i att samla på sig paket (så även i år!).


Annandagen
Ida och Elsa (som tränade för fullt på engelskan)


Lego-starwars - killarnas favorit!


Lördag kväll
Lottas och Harrys - Annika och Sara (taget med min mobil som är helt kass i mörker! - Inte mycket att scrappa med...)


Idag
Hela barnaskaran (mina 3, syrrans 2 + deras kompisar) i dagens skojigaste rutschbana!


Syrran, Wilma & jag (som inte alls fick nån vidare fart när jag väl skulle ner, det gick snabbare nerför i trappen på väg upp... Nästa gång blir det "halksockar" och glidiga brallor!)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Oj, vad ni var uthålliga hos Leo!! Själv har jag inte ens varit dit ännu, A tycker han är för stor....



Men du, nu blir jag så där nyfiken igen. Berätta mer om julklappsleken är du snäll. :)

2008-12-31 @ 00:11:16
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej min vän...hur kul som helst på Leos lekland,självklart var det sockarnas fel att det var svårt att ta sig upp.Ska inte ta nylonisarna nästa gång.Jag vill också åka på IKEA...köpte du någon bokhylla till dina fantastiska studieböcker?

Kram Ullis

2009-01-06 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0