Helgens pysslande

Lördagens biobesök med I och S gick bra, tack och lov!
Det var 6 korta Labansagor och efter 2 sagor tyckte S att vi skulle gå... Tur att jag hade med godis!
Ida orkade se 5 sagor innan hon kände sig nöjd, men jag lyckades få båda två att sitta stilla tills filmen var slut. Ganska imponerande filmen var totalt ca 45 minuter och då hade vi ändå suttit 15 minuter och bara väntat i våra fåtöljer och innan dess hade vi väntat ute i foajen i ca 30 min. Joel och en kusin skulle nämligen se på en film som började en halvtimme innan våran, dessutom fick vi vänta efter våran film på att J och T:s film skulle ta slut, så myyyycket väntan blev det. Nåja, både I och S var väldigt nöjda och det är ju huvudsaken.

Ihelgen har det varit cybercrop på pyssel.net, massor av roliga utmaningar! Själv hann jag bara vara med på tre stycken, helgerna är ju lite för korta...   ;0)

Här kommer två av helgens tre alster, men ett får jag inte visa än... Det ska vara omröstning om vem som vinner, och då ska alla bidragen vara hemliga.

Det är mitt bidrag till bonustävlingen, i det närmaste slaviskt liftat av Zarischkas underbara LO.

image15


Det här kortet är inspirerat av ett foto på några praliner i en chokladask. Jag inspirerades av färgerna på pralinerna, det bruna, hjärtan, lilla insekten. Och det blåaktiga använde jag som kontrastfärg istället för chokladens vita pralin. Kortet gjorde jag till min farmor som blir 85 år idag!
image14

Idag var jag och U till vår klasskompis J, mycket trevligt att få åka hem till varandra och plugga! Dels är det ju alltid roligt att få se hur andra har det hemma och sen är det ju lugnt och skönt mot för att sitta på skolan. Att man dessutom blir bjuden på god lunch gör ju inte saken sämre! J bjöd på en mycket god köttfärspaj, det var senap i som gjorde smaken lite speciell och annorlunda än bara vanliga köttfärspajer! *mums*
Många timmar blev vi sittande, jaja, det blev kanske liiiiite annat snack oxå än bara pluggprat... Men jag tror ändå att vi fått några vettiga tankar och idéer.
På vägen hem passerade vi en lastbil som vält längs E4:an, huuuga, det är så otrevligt när man måste se olyckor så nära inpå. Hoppas det gick bra för chauffören, de sitter väl iaf lite mer skyddade i en stor lastbil mot för i en vanlig bil.

Imorgon är det fettisdag!!! Kan inte fatta att det redan är dags, trodde att det var närmare slutet på februari...
Måste kanske lyxa lite med en semla imorgon då, trots att jag tänkte försöka ta tag i att hålla mej långt borta från godsaker på vardagarna...


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Så snyggt kort! *gillar*

2008-02-16 @ 20:00:06
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0