Kan själv...

S är en riktig "kan-själv-kille", han tror att han klarar att göra allt. Iofs ganska bra ibland, med ibland blir man ju galen på honom - särskilt om man har lite bråttom. Vissa gånger kan det ju bli lite tokigt oxå, trots att han vill väl... Igår tex ville han sköjla av sin tallrik efter middagen (han ville ställa in den i diskmaskinen, men behövde skölja bort lite sylt först), eftersom han hade en massa våffelbitar kvar ville jag att han skulle vänta tills jag kunde hjälpa honom att skrapa av de i sophinken. Jag fixade och donade med något annat och tittade inte så noga på vad han gjorde, men i nästa sekund stod han och diskade sin tallrik! Eftersom jag trodde att han kastat maten i sophinken alldeles själv var jag mäkta imponerad, men... Jag fick en liten känsla av att det var något som var på tok, så jag frågade vad han hade gjort med våffelbitarna, han pekade mot sopskåpet och såg så glad ut. Jag öppnade för att kolla att det inte låg syltkladdiga våffelbitar i hela skåpet, men det gjorde det minsann inte, det fanns inte en våffla så långt ögat kunde nå..! Jag frågade S ännu en gång vad han gjort av våfflorna och han pekade ännu en gång, och då såg jag var han hade skrapat av dem - i diskmaskinen!!!! 

Idag har image73gjort en god gärning! Han kom och var målvakt på J´s innebandyträning! Gissa om killarna var saliga av lycka, de fick skjuta på en riktig målvakt! J var nära på att svimma av lycka! Skulle tro att de kommer att snacka om det där några dagar. *ler* Tänk vad lätt det är ibland att göra någon glad!

 Föll för pysselgrupptrycket och köpte två Pro Marker pennor på Konstnärsshoppen idag! *lol* Man gör ju inga egna val här i livet enligt en massa sociologer, så jag får väl skylla på de normer och värderingar som omger mej. *ser väldigt oskyldig ut*
Gissa vem som suttit och färglagt ansikten (köpte såna färger...) iaf ikväll...!? *flinar* Fast den som heter Blossom tycker jag var mer lila än rosa, så det blev inte mer än ett par kinder i den färgen, men den gick ju att använda till andra saker istället. Har redan hunnit uppdatera önskelistan, de var himla roliga!!! Dessutom är det ju ruggigt bekvämt att slippa skvippa på med färg och vatten...

Hare gott lingonkompott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0