Korkat

Jag brukar nästan alltid handla på "min gamla arbetsgivares största butik" här i stan *lol*, men idag fick jag för mej att det kunde vara trevligt att handla hos konkurrenten istället. Egentligen brukar jag inte vilja handla där, de har dåligt med lokalproducerade varor och ja, jag vet inte riktigt varför jag inte gillar den butiken, men som jag sa idag skulle jag variera mej.
Under min runda i butiken gick jag på tre såna urlöjliga "erbjudanden" om att "köp 2 för X kr". Jag vet ju mycket väl att det bara brukar vara nån futtig krona det rör sig om, men idag kände jag mej så där fånigt naiv så jag nappade alltså på det. När jag packade in varorna i bilen kastade jag ett getöga på kvittot och såg att jag bara fått prisreducering för ett av dessa "erbjudanden"!!! Hade jag hunnit hem hade jag väl struntat i det, men nu stegade jag in till kundtjänst och påpekade vänligt att det kvittot inte stämde, tjejen ringde först till ena avdelningen och kollade priset. "Du har valt den större påsen och det var den mindre påsen som erbjdandet gällde".  Jag påpekade att påsarna måste se exakt likadana ut och dessutom hänga precis brevid varandra, för jag lade inte ens märke till att det var olika storlek på dem, jag haffade ju bara två påsar under prisskylten.

Tjejen ringde till nästa avdelning och frågade om priset där som gällde körsbärstomater. Då blandade sig en kille på kundtjänst i och frågade mej om jag tagit "vårat-eget-märke-tomaterna"? Riktigt uppretad sa jag att jag visste väl inte vilket märke det var, jag tog tomaterna som var vid skylten.
Dessutom passade jag på att påpeka att de borde bli noggrannare med att sätta skyltarna vid de varor som priset gäller!
Tjejen som kollade priset sänkte iaf tomaterna (3 kr!!!) + att jag fick 25 kr för prisfelet... Men jag tycker ändå att det är sjukt hur man kan skylta så illa att man under en runda missuppfattar dem 2 gånger!!!!! image101
Nä, jag fortsätter nog att se till att inte N blir arbetslös! image100

Oj, har ju glömt att visa sista kortet, resultatet av en skisstävling på Kortmakaren där man skulle använda färgerna rosa, grön och blå. Fast mina är kanske mer cerise, lime och turkos! Efter scanningen har filuren fått 3-d lack på tungan och paketet...

image102

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0