Mycket pysslat blev det

I helgen var det äntligen dags för PiP, vi kom upp till Piteå ca 11 och pysslade järnet till strax efter 22-tiden, ovanligt tidigt för att vara mej, jag brukar ha en tendens att stanna kvar längst på pysselträffar... Den här gången skulle vi ju bo inkvarterade hos gulliga Anna, och hennes lilla söntnos Viola (8 mån) tyckte att det var mer än läggdags, så vi hakade på för att hitta rätt. Dessutom gick mina ögon i kors då, att jag och syrran sen låg och tisslade och tasslade halva natten var en helt annan femma. ;0)

Åter till pysslandet, jag hann med 3 halsband, varav ett redan hamnat på slaktbordet ;0) , 5 LO´s och ett kort.
Det var jättemånga roliga utmaningar och förövrigt en himla bra organiserad träff!

Får väl visa vad jag skapat, även om fotona inte är så himla bra... Jag och mitt fotoredigeringsprogram är inte riktigt bästa kompisar!

Min egen favorit från helgen, med mycket härligt material från senaste månadspaketet från the Nook...
image24

Den här LO´n blev jag oxå nöjd med tillslut, det var ett kit vi köpt i förväg och varken mina färger eller såna mönster jag brukar välja, så det blev verkligen en utmaning! Upplägget har jag förövrigt inspirerats av en skiss av Zarischka.
image25

En jätterolig utmaning (men ganska svår!), man skulle välja en rad med 5 olika ord och använda de orden på sin LO/kort.
Mina ord var: tag, hjärtan, swirls, 1 foto och 3 mönstrade papper. Ska nog komplittera den med lite journaling.
image26

Utmaningen var ordet "krispig", vet inte om den blev så krispig, men det var kul att kladda med bubbelplasten iaf.
image27

Man skulle inspireras av en bilannons, ska komplittera den senare, känner mej inte helt nöjd med den än.
Syrran tog sig friheten att slaviskt härma mej, men det förnekar hon inte helt oväntat! :0) Dessa systrar! ;0) 
image28

Kortet skulle inspireras av en skiss. Mera bubbelplast!!!! :0)
image29


Och så var det halsbandens tur, detta var ett i kärlekens tema.
image30
Slutligen knythalsbandet var temat "rosa och blått", märkliga färger på fotot, men det är bara sötisar och mellandelar av tibetsilver i ganska roliga färger.
image31

Måste ju skryta och visa mina fina vinster från helgen, inte alltför välförtjänta då det i ena utmaningen var tre bidrag och det andra bara hade två pärlbidrag... Men jag blev ju lika glad för vinsterna ändå förstås! :0)
image32



Det här är förresten mitt bidrag till kortskissen från CC:n här om veckan...
image23

Kommentarer
Postat av: Carina

Många fina saker du hann göra i Piteå!! Min favorit är vinter och sol...

2008-02-16 @ 13:44:26
URL: http://cajaba.blogspot.vom
Postat av: Ellinor

Jag förstår inte heller varför din farmor inte vill vara med på kort - en sån bedårande tant!

Jättefina alster!

2008-02-16 @ 20:05:25
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: NetteR

Har en mormor som vägrar vara med på kort. Jättetrist men som tur är så har jag lyckts ta några kort med mobilen för där hade hon inte förstått att det var en kamera i :-D

Fina saker du gjort. Fastnade extra för knythalsbandet.

2008-08-17 @ 20:31:06
URL: http://netter.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0