Nu är det varmt här

Nu har vi äntligen fått fjärrvärmen inkopplad! Det var en stackars kille här heeeela dagen och joxade och nu äntligen är det klart, eller några sista detaljer (läs: elen mm) ska de fixa på fredag. Men vi har värme i elementen och tom i kranarna! *ler* Ska nog testa duschen ikväll, känner mej lite skeptisk till att de dragit ner värmen i kranen så himla mycket. Vi har ju haft skållhett tidigare, vilket vi såklart inte tyckte var bra, men nu lät det så fjuttigt med bara drygt 50 grader... Nåja, i värsta fall får vi väl dra på lite, det finns ju mycket varmvatten i rören nu!

Jag har suttit hemma och pluggat idag och "hållit koll på hantverkaren"... Jag är inte en sån som direkt gillar att ha hantverkare här, jag vet aldrig hur man ska bete sig... Ska man springa och kolla hur det går? Ska man fråga om de vill ha hjälp? Vill de ha kaffe eller nåt att äta? Det slutar alltid med att jag är livrädd att springa ivägen eller störa så jag satt nästan fastklistrad framför skolböckerna hela dagen! Men den stackars hantverkaren blev minsann utan kaffe, jag hade bryggt (!), men det blev aldrig av att jag bjöd *skäms*
Mina kära klasskompisar som brukar plugga här vet att man måste vara beredd på att nästan slå igång bryggaren själv om man ska ha kaffeimage99, men det kunde ju killen idag inte veta...image98

Nä, nu blir det test av dusch! Imorgon blir det storstäd här, det är mer än dyngigt i källaren och det har dragits upp en hel del oxå. Vi hade ingen större lust att börja köra med dammsugaren ikväll eftersom det var klart bara strax innan barnen skulle lägga sig. Så det roliga har vi kvar imorgon. *suck*

Hare bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0