Vi och våra projekt...

Varför ska det vara så svårt att bestämma sig för vad man vill göra? Och den ofrånkomliga följdfrågan, varför vill man göra ALLT???
Idag drog vi en snabb repa förbi en färgaffär efter skolan/jobbet, vi hade bestämt oss för att fixa iordning I & S rum. De ska få dela rum och vi tänkte att vi skulle tapetsera om och fixa bra förvaring för alla leksaker. Vi hittade två fina tapetkataloger som vi lånade hem, men vad händer? Jo, N hittade i en villa-tidning som vi fick i brevlådan idag, en liten annons av en firma som lyfter tak, den annonsen visade han mig! Smart drag, eller?? Jag gick igång på alla cylindrar, han veeeet ju att det är den absolut högsta önskan jag har! Vi bor så himla bra, bra hus, bra grannar, bra läge ja, allt är bra - förutom att huset har åtminstone ett rum för lite!
Jag har i år och dar drömt om att höja taket och få en övervåning, tänk att ha tre sovrum och ett allrum + en liten toa där uppe. Då kunde barnen "få" hela övervåningen och jag & N skulle kunna ha  varsitt arbetsrum/datarum/pysselrum på bottenvåningen! *trånar* Vi skulle kanske äntligen få lite ordning och reda, vi har ju möbler och grejer för att fylla en hel övervåning, tror knappt vi skulle behöva köpa en enda pinal!
Dessutom kunde gillestugan få vara tv-rum och "vardagsrummet" kunde kanske få bli matrum. Vi som har så litet kök, rymmer ju knappt att bjuda hem folk på middag som det är nu, förutom på sommaren då man iaf kan sitta ute på altanen. *ler*

Ja, drömmarna har gått på högvarv här i kväll vill jag lova. Synd att man pluggar bara, det känns ju lite saftigt att ta en massa lån just nu, fast det är ju NUUUU vi är i störst behov av övervåningen - inte när vi är 50 och ungarna börjar flytta hemifrån. *suckar*

Det blir nog inga nya tapeter för I & S iaf, vi bestämde oss för att de får behålla de som sitter uppe. De har ju inte frågat efter nya tapeter själva, så de är nog nöjda ändå... Även om I hade hittat fina Dora-, prinsess-, Byggare Bob-, Nalle Puh-, Musse Pigg-, kanin-..... ja, hur länge ska jag fortsätta??? - tapeter i katalogerna! *lol*

Det är sååååå mycket vi skulle vilja fixa med huset;
* Hallen - skulle jag vilja bygga en sån där praktisk "kallentré"/groventré (läs typ inbyggd bro där man kunde lämna av sig blöta/smutsiga kläder).
* Köket - göra om helt! Bla byta plats på diskmaskinen, sätta in en smal frys, burspråk (min dröm, knappas N´s) osv.
* Sovrummet - lägga in nytt golv, tapetsera om, ny säng, ut med allt skrot *lol*
* Tv-rummet - nya möbler, ut med pianot, nya snygga tapeter, bort med allt skrot *lol*, slipa golvet
* Badrummet - fräscha upp
* Trappen - måla spaljen + trappen, lägga "filtmatta", ny belysning, stor snygg tavla
* Hallen i källaren - lägga klinker, måla väggar och tak
* Gillestugan - riva ut väggen och golvet för att kolla att det inte är någon fukt + att N har tusen idéer för det rummet
* Lilla toan - fräscha upp
* Duschrummet - finns flera stora drömmar, men det är överkurs *lol*

... Jag har säkert glömt massor, listan kan göras hur lång som helst, men det är väl kanske det som är lite av tjusningen med att bo i hus, eller? image67


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0