Fredag den 13:e

Ingen otursdag här i huset, hörde tom på radion i morse att det brukade vara färre bilolyckor och besök på akuten just på fredag den 13:e... Tänk att så många verkligen tror på den gamla skrönan...!!!

Första dagen på jobbet, igen!
Tja, efter första dagen känns det bara bra, idel glada, trevliga och kända ansikten - det är ju faktiskt en ganska stor skillnad mot för när man pluggar, där känner man ju knappt igen en människa (knappt ens de egna klasskompisarna om sanningen ska fram...). Naturligtvis är jag ju ganska slut i knoppen, korvstoppning kallas det va? För att inte tala om vaderna, vägrade att sitta på hela dagen, förutom när vi satt ner och åt lunch då... (Men jag lyckades iaf få med mej sällskap på en promenad.) En gammal kontorsråtta som jag är ju inte van att stå dagarna i ända, men det är väl en av de största fördelarna med att ha just det här sommarjobbet - man är inte låst vid en telefon hela dagen! Wonderbart!
Fick träna på att dra en handtruck (kan det vara så de heter?) idag, nästa vecka tror de att jag ska köra en truck... Hoppas de har någon som kör varningstrucken före mej varje gång jag ska ut och köra! Eller kanske jag kan få en saftblandare på "min" truck... *spekulerar*

Nu ska jag lyxa med att lägga fötterna högt och se en rolig film!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0