Jobbar

Just nu händer inte så mycket annat i mitt liv än att jag jobbar - heeeela dagarna!!! *torkar svetten*
Idag har jag varit ett par cm längre än vad jag brukar, och då är jag ju ganska lång ändå... Det har inte berott på att jag är högfärdig eller så, men däremot vart jag så vansinnigt myggbiten mitt uppe på skallen igår kväll att jag säkert har lyckats med konststycket att få myggbett på myggbetten. *lol* När vi promenixade jag och A var det nästan svart av myggor, det var bara rena turen att vi inte slog ned varandra med våra stavar i vår kamp mot helekoptermyggen!!! När jag kom hem var jag alldeles blodig om fingrarna *äckligt* och jag var tvungen att använda luskammen för att få ut alla 126 olika mygglikdelar från håret! På onsdag blir det toppluva, eller kanske mygghatt! *skrattar matt*

Imorgon ska de äääääntligen fixa våran gård, det har sett ut som en päråker i snart ett år (okej, en aning överdrivet) sen de grävde för fjärrvärmen. Som vi väntat på dem!!!  Det värsta har varit för mina stackars syrenbuskar som stått uppe på gräsmattan under hela tiden! Nu ser de riktigt lidande ut, men nu ska lidandet vara slut enligt vår granne som fick sin gård fixad idag. Han hade haft vänligheten att säga till dem att de skulle komma till oss imorgon, han var lite rädd att vi skulle bli bortglömda! Bussigt va? Vi har ju bara sååååå bra grannar här!

Nä, nu är det bäst att jag söker mej till sängen, har inte riktigt vant mej vid de tidiga strikta arbetstiderna (ingen flex - ingen akademisk kvart!!!!)! Konstigt att det tar emot så mycket, jag räknar mej ändå inte till den morgontrötta skaran, dessutom är jag ju ganska van vid att något barn väcker mej ganska tidigt. Fast nu passar de såklart på att ta sovmorgon! Lagom till helgen vaknar de väl tidigt igen kan jag tänka...  *knorrar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0