Golvade

N stannade hemma med barnen idag, tur det för S image125 just när jag skulle åka till skolan! Fast jag misstänker nästan att det bara är en liten förkylning som spökar. Han har lätt för att spy just när han är slemmig och särskilt när han äter välling. Blir inte I magsjuk imorgon då kan vi nog vara säkra på att det bara är en förkylning S har. De är ju alltid upp i varandra och igår morse (innan S spydde) turades de om att "spotta-längst" med S´s tutte...

Slutsnackat om sjukdomar nu!
Jag och N har börjat lägga ett nytt snyggt golv i källaren i kväll. Vi började direkt efter middagen och slutade strax efter nio - stackars barn! Vi tappade alldeles greppet om hur mycket klockan var, vi skulle "bara lägga en bräda till" och tillsist kom I och tyckte att det var dags att sova! Snopna vi blev, tur att barnen har "sportlov" imorgon! Jag och mina polare hade redan bestämt att vi skulle plugga hårt måndag, onsdag och fredag den här veckan så att barnen (och vi) skulle få sportlov åtminstone två dagar.
Åter till golvet, det är ett grått laminatgolv som ser ut som klinkerplattor - ruggigt snyggt!!! Men vi är ju som sagt inte snabbast i världen, jösses vad man ska mäta och såga... Det var inte precis det allra lättaste att försöka komma på hur man lättast ska kapa för att få det snyggt kring trappen, men det blev bra. Imorgon får vi fortsätta för vi har typ halva ytan kvar...

Lite förvånad måste jag få säga att jag blev när jag kom hem från skolan, trodde att N skulle ha testat WOW, men icke sa Nicke! Kanske lika bra annars hade väl barnen fått sköta sig själva...image126

Varför är det förresten bara skräp på tv:n på tisdagar måndagar och fredagar??? image127   (okej, vet att N inte helt håller med mej... Anna Pihl)

Hare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0