Lika tragiskt som tv-sporten...

Kanonvädersdag! J skulle på kalas idag, så tyvärr passade det inte att åka iväg till någon backe, men det hade säkert varit perfekt annars. Vi hoppas på att det ska vara samma väder nästa helg...image223 ...Men det är väl för mycket begärt förstås!
Jag gick en rask promenad ikväll, A som jag brukar gå med hade spenderat helgen i S-vall så hon avbokade promenaden. Var nära på att strunta i att gå själv, men jag blev så hiiiiimla irriteradimage218 på den person i det här hushållet som tycker sig ha befogenhet att klaga på min matlagning, men inte tål kritik av sin egen, så jag bestämde mej för att gå en riktigt rask promenad!!!
Nog för att det händer så ytterst sällan att det blir något annat än; gröt, pannkaka, våfflor, korv, köpta köttbullar eller annan färdig mat när han ska stå för middagen, men det betyder ju inte att man behöver rosas som om det vore ett barn som gjort något oväntat, eller...??? Idag överraskade han faktiskt att göra egna köttbullarimage216, men det hjälper inte så mycket att de är hemgjorda när man gör stora fotbollar (=nästan råa i mitten av de största) som man kastar in i ugnen helt utan sky/sås, spagetti helt utan fett och galet ihopkladdat... Och dessutom helt utan grönsaker! Vad ska man säga? Ja, det var ju fina köttbullar, måste jag säga till hans försvar och de var ju hemgjorda, å egentligen inget större fel på smaken... Men middagen som helhet var det mest tragiska jag varit med om sen de började visa sport i tv:n (och det vill inte säga lite det)... S som älskar köttbullar åt iaf med god aptit, trots att han förvånat frågade vad det var för "bollar"...

Egentligen blev jag nog mest störd över att det ska vara så självklart att jag ska måsta vara delaktig i allt här hemma - hela tiden!!!image220 Varannan vecka jobbar ju N sent så då gör ju såklart jag maten + sköter barnen, inget konstig med det, men, de veckor N slutar tidigt är det så himla viktigt att hjälpas åt med allt... Idag stod han och gapade på att jag skulle komma upp och hjälpa till att röra i spagettin... Jag orkade såklart inte bry mej! Nån måtta får det faktiskt vara... Men då gick det förstås bra att skylla på mej när spagettin var så kletig att den knappt gick att dela på! image221

Nog snackat, känner att jag börjar irritera mej igen och jag orkar inte gå en promenad till, så nu byter vi ämne...(Tur han är himla bra på andra grejer som typ att sätta fast lister, å sånt där...)image224

I berättade idag att när hon blir stor ska hon "jobba med hundar och kissar" *ler*, vet inte riktigt vad hon har tänkt göra med dem, men det låter ju trevligt iaf. Andra trevligheter står för dörren, till helgen blir S 3 år (!) och imorgon ska J och N åka till Övik och se på hockey! Gissa om J längtar!!! *lol*
Själv längtar jag till om några helger då jag och N ska följa med ett par kompisar till S-vall och bara ha det lugnt och skönt - utan barn! Det ska bli sååååå kul!image222

Nu hoppas jag att N har värmt mitt täcke iaf så jag slipper frysa ihjäl när jag väl tagit mej upp ur duschen... *fryser redanimage225* Annars får han förresten räkna med att dela med sig av sitt varma täcke. image226

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0