Nu är det slut...

...på sportlovet för min del! ...Eller sportlov och sportlov, idag blev det verkligen inte mycket till lov! De där instuderingsfrågorna som kom upp på kurssidan först igår eftermiddag har tagit mej heeeela dagen att traggla mej igenom!!!!!!!!!! image134
Fy katten, det var 23 frågor och blev 5 dataskrivna sidor, och då har jag ändå hoppat över ett par frågor! Jag hade ju tänkt strunta i att göra dem överhuvudtaget, men imorse snöade det så jag tänkte att jag skulle bara "snabbgöra" de viktigaste frågorna, men så blev det inte... Tog en paus efter lunchen då jag gick ut med barnen, då tittade faktiskt solen fram(!), men annars har jag mest hela tiden tillbringat tiden framför datorn och skolböckerna. En sak har jag dock konstaterat - det är ingen hit att ha familjen hemma när man ska plugga!!! Är det inte den ena som ropar, skriker eller vill att jag ska komma och titta på nåt så är det den andre... (och det gäller även N!!!!) image135 Dessutom ska det ju fixas med mat, läggning och allt annat livsnödvändigt. Idag blev det förövrigt premiär för grillen, okej fuskade lite och hade en engångsgrill som jag la i vanliga grillen... Men grillat blev det iaf! Hade tänkt göra det till lunch, men dels var det ju snöigt på förmiddagen och dels så satt jag som klistrad vid skolböckerna, så det bidde inget grillande då. Det var inte mer avancerat än  hamburgare idag, men det är ju alltid något särskilt med grillat (tycker jag iaf)!!! Nästa gång får det gärna bli fläskfilé!

"Snorungarna" N och S blir nog hemma imorgon oxå, de går omkring här (de går inte just nu för nu sover de) som två vandrande jättebaciller image136 så de kan gott kurera sig någon dag till. I däremot vill så gärna gå på dagis så det är väl säkrast att hon får gå dit en stund iaf.

I helgen måste jag (...eller N, kanskeimage137) fixa med min dator, den är så sprängfylld med foton att jag inte törs tömma kameran en enda gång till! Risken är att den helt brakar ihop då! Den stänger av sig själv titt som tätt när jag redigerar bilder och jag vill ju inte gärna bli av med alla foton. Kommer knappt ihåg när jag säkerheteskopierade senast... Jag skulle nog avlida om alla foton skulle försvinna - hemska tanke!!! Eftersom jag har dille på att ständigt och jämt fota (särskilt barnen då) så hinner jag inte framkalla i samma takt - skulle inte ens ha råd att framkalla allt heller vid närmare eftertanke... 
Ja, det är såklart anledningen till den stiltje det blivit med bilder här på bloggen, men "det kommer mera..."!

Igår kväll bestämde jag mej förresten för vad jag ska uppdatera min önskelista med! Fyller ju snart år, så det gäller att ha en låååång önskelista så man iaf kanske får något roligt! *lol* Förutom en Bind-it-all, som jag visat tidigare, står en extern blixt högt på listan! Och så gårdagens grej då, en Silhouette (man skär ut bokstäver/figruer osv ur papper istället för att skriva ut bilder)! image138Annars är önskelistan fylld av roliga scrap-, kort- och pärlgrejer! + en massa annat jox förstås, fast N säger att han bara ska köpa mej ett par fejkcrocs... JAG kan väl inte rå för att han inte har en välfylld önskelista, och dessutom gillar han sina nu. Jag tror inte att jag varit med om nån gång då jag köpt något till honom (som han sagt att han önskar sig) som han inte returnerat ändå, även om han ganska ofta gått och köpt samma sak efter nån vecka igen. Det är väl inte konstigt att jag inte sliter ihjäl mej längre för att hitta på roliga presenter, ett par billiga tofflor eller blommiga långkallingar duger gott!  image140

Sorry, märker att  jag ökat på användandet av smileysar igen, kan inte låta bli - de är ju så uuuuunderbaaara! *fnissar*

Hare gott till nästa gång!

image141

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0