Onsdag morgon

(Lägg gärna märke till att jag faktiskt har rätt dag idag! *imopnerad*)
Våran morgon började slött, I klev upp och lekte med sina dockor medan jag först halvsov och sedan läste en bok (Djävulen bär Prada), J och S sov som stockar och hade knappt tänkt kliva upp alls tror jag. I var ivrig att få åka på dagis för att leka med sin kompis Matilda, så hon var snabb som vinden och gjorde sig klar utan att knorra. Men de andra slöfockarna fick jag nästan jaga med blåslampan för att få dem att överhuvudtaget röra sig ur fläcken - särskilt S! När vi, 25 min sent, kom till dagis var Matilda inte där så I blev såklart besviken över det, sen visade det sig att det börjat två nya fröknar i måndags så det var ju första gången vi träffade dem! Kanske blev liiiiite för mycket av det goda, både I och S var som klistrade vid mina händer. När jag skulle gå hade I turen att kunna byta min hand direkt till en frökens hand (en av de "gamla" fröknarna alltså). Jag lyckades ta mej ut från dagis utan att något av barnen grät!!!! Det var nästan en sensation med tanke på att M inte var där + att det var två nya fröknar! Det blir säkert bra, den fröken som ska vara på I´s avdelning verkade jätteglad och trevlig och det är såna människor som I klarar bäst av, de får inte vara sådär mesiga och mjäkiga. S är inte lika känslig så för honom går det säker bra ändå.

S var så rolig igår när vi var ute och lekte på gården. Han skottade snö i en liten plastskottkärra och så ropade han till mej något om "vagnen"... Först fattade jag inte vad han menade, trodde att han ville att jag skulle ta ut sittvagnen men det var det inte. Efter endel funderingar lyckades jag gissa rätt, han ville att vi skulle ta fram husvagnen! Han var så bestämd och skulle försöka skotta bort all snö för att vi skulle åka och hämta husvagnen, som ju står vinterförvarad låååångt borta. Det blev nästan jobbigt när han på alla sätt försökte få mej att jag skulle ta bilen och åka och hämta den... Under lunchen glömde iaf jag bort det där, men när vi gick ut på eftermiddagen igen började han om!!! Jag försökte förklara för honom att det är två månader kvar innan vi får ta fram den... Suck, det blir låååånga två månader om han ska fortsätta så här!

Själv skulle jag ju till skolan och träffa några tjejer för att fixa instuderingsfrågorna till fredagens seminarium. Vi har ju tänkt ha sportlov imorgon så vi ville göra bort frågorna nu, innan föreläsningen som är senare idag. Det kunde vi såklart bara drömma om, det finns inte en enda liten fråga utsatt på kurssidan - trots att J hade varit klurig nog att redan i förrgår mejla till lärarn för att be om att hon skulle sätta ut dem så att vi skulle kunna jobba nu. (Jag skulle oxå ha mejlat, men glömde natruligtvis bort det! *skäms*)
Ja, nu får vi ju tid över att läsa kurslitteraturen, men det är ju frågorna vi ville ha undanstökade! *muttrar något om knasiga lärare*

Nu ska iaf jag gå och göra mej klar och äta frukost, eftersom jag inte hann med det tidigare (hinner ju tom läsa tidningen idag)!

Ha en trevligt solig dag!image129


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0