Pluggvärk

J var mycket nöjd med Ö-viksresan igår, lite putt över att han inte fått handla upp hela klubbshoppen var han förstås...! Han hade iaf haft turen att få sitta med två av sina kompisar, som var där med sina respektive föräldrar. J och William hade gjort en stor banderoll på skolan som de hade med sig och skulle vifta med (tror de gärna ville synas i tv:n, för han frågade i morse om det inte brukar vara så att de filmar den häftigaste flaggan...). Men de hade visst bara kunna ha uppe banderollen en liiiiten stund innan en tjej bakom dem irriterat sagt till dem "ta ner den där, jag ser inte ett skiiiiit!!!!". J var såklart superbesviken, men han tyckte att han hade lyckats hämnats för när matchen var över hade den tjejen visst sprungit ner med en flagga själv och då hade J sagt samma sak till henne....

Imorse 07.15 (!!!!, hann bara med nöd och näppe dra på mej kläderna, såg nog helt vild ut i håret!image242) kom den kille som skulle isolera rören till fjärrvärmen, S frågade ungefär fem gånger "ä de???" ( = vem är det?) och killen svarade tålmodigt varje gång att han skulle isolera några rör. Jag visade honom var rören var och sen gick jag upp ur källaren, men då skulle S gå ner och det fick han såklart, det var bara det att han stannade där resten av morgonen! Vet inte säkert, men det lät som om han hela tiden var inne hos isoleringskillen och surrade!!! I sprang upp och ner, hon tyckte nog att det var spännande och jag kan tänka mej att hon fick agera tolk så att killen skulle ha en chans att förstå vad S babblade om! Det lustiga är att om man inte förstår vad S säger kan han upprepa meningen tjugo gånger tills han får ett svar han är nöjd med... Jag beslutade att åka lite tidigare till dagis imorse för att skona killens öron lite, han hade ju trots allt stått ut drygt en timme! När jag gick ner och hämtade S skrattade killen lite och sa att det hade varit de bästa besiktningsmännen där och hållit koll på honom (och snyggt och prydligt blev det då oxå!)! När jag sa något om att "ja, S kan ju vara lite svår att förstå ibland" sa han "ja, men han hade ju mycket att berätta iaf"! image240


S brukar tro att det ska komma hajar och bita honom i fötterna på nätterna. För några veckor sen vaknade han helt panikslagenimage238 och trodde att det var en "tut-tut-bil" som körde på honom på foten (i sängen), så nu kan han när han ska sova noja lite både över hajar och tut-tut-bilar. Men ikväll när han låg i sin säng och J klättrade upp i sin loftsäng (ovanför S´s säng) då fick S för sig att "Ulles säng falla Dante" (översättning; tänk om Joels säng ramlar ner över Svante)! Tur nog kunde han iaf skratta åt det, det var nog mest sagt som ett skämt, tror jag.


Urk, jag har fått sån huvudvärk, måste bero på allt pluggande för det gick inte ens över trots min och A´s promenad! Idag har vi suttit och nästan längtat till på torsdag, så att man får "göra bort" eländet!

Skrattade gott åt mej själv idagimage239, jag berättade för N att på torsdag, efter tentan önskade jag att han skulle ha dukat upp med värsta påskmiddagen här hemma när jag kom hem helt slutkörd och tom i huvudet....image233 Och jag hör inte till skaran som tycker att prinskorv och köttbullar är de viktigaste ingredienserna på ett påskbord!  Ni fattar att jag nästan skrattade ihjäl mej va, snacka om att leva högt upp i det blå...??? image235 Men man måste ju försöka image237, kanske det finns nån vanlig mat klar då iaf...



image241

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0