Tack för det...

Äntligen har vi kunnat måla färdigt pannrummet. När vi tog ut oljecisternen målade vi ungefär halva rummet men sen tänkte vi att det var bättre att måla resten efter de installerat fjärrvärmen. Det var ju otroligt korkat konstaterade jag idag, nu var vi ju tvugna att krångla på med färgen runt en massa nya rör, som vi dessutom inte ville slabba ner. + att vi har ett nytt fint element, nog för att det väl inte var så besvärligt, men det hade varit smart om vi iaf hade målat i torsdags när fjärrvärmen var inkopplad men elementet inte var installerat. Nåja, vi kan ju komma ihåg det till "nästa gång"... image111
Någon annan dag ska jag visa vilken skillnad det blev i rummet, som vi numer har som tvättstuga, eller "hängatvättenstuga" *fniss*. Tidigare var rummet knallorange och nu är det vitt! Nog för att jag gillar orange, men min pappa måste älska orange, med tanke på hur otroligt stark den färgen var... Tycker mej ha hört att han absolut ville ha orange någonstans i huset när de byggde, och då blev det i pannrummet. Med tanke på färgen kan jag förstå att mamma tyckte att den bara passade i det rummet, eller kanske det var så att han var tvungen att leva ut det orangea ännu mer eftersom det blev sånt litet och "obetydligt" rum.... Hmmm, det kan tåla att funderas på...image112

Idag har I köpt hårspännen! = stor dag! Det blev ett par fina med små söta flickor på, får se hur mycket hon kommer att använda dem. Inte allt för mycket om du frågar mej... S var naturligtvis oxå tvungen att köpa hårspännen! Får syrran så måste ju han, fast då var jag med och bestämde vilka det skulle bli. Skulle inte förvåna mej om det är S som kommer att springa runt på dagis med hårspännen medan I låter dem ligga på hyllan!  image113

N bestämde sig för att skaffa en hobby idag, han ska börja spela WOW! Tack för det JONAS!!! *sägs med mycket ironisk röst* image114Ja, vad säger man, det är klart karln ska ha en hobby, men det kunde väl vara nåt roligt! Typ pärlor eller nåt... *lol*
En tröst var att jag iaf skulle få vara med och bestämma lite om hur figuren ska se ut, fast han ville inte ha en tjej...
 
Innan jag nu hoppar i sängen är det väl lika bra att jag erkänner att det var N som målade mest idag! Jag vet ju vilket himla liv det blir om jag inte säger det här! Fast jag målade faktiskt lite i morse och sen skötte jag markservicen istället och det är ju ingen vila i det här huset direkt!

 image115


Kommentarer
Postat av: Evelina

*asg* Du har så jäkla härliga kommentarer, Annika! :D

2008-03-03 @ 06:53:30
URL: http://wih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0