Äntligen paket

Idag kom äntligen S´s docka! Det var den jag vann för några veckor sen och som vi försökte hämta ut redan förra torsdagen, vi fick veta att den satt fast i Ånge... Sen har vi kollat varje dag, men den har aldrig kommit hit. Igår ringde N till posten och frågade vart paketet tagit vägen, kvinnan han pratade med kollade och sa att paketet hamnat på "Ånge Video" (eller nåt sånt). Hon undrade om det var ett ställe som N kände till "ja, det är ju bara typ 40 mil dit så visst..." svarade han liiiite sarkastiskt. Då sa hon iaf att hon skulle fixa så att paketet hämtades därifrån och skulle gå att hämta ut på våran Ica "imorgon eftermiddag" (alltså idag). Sagt och gjort, jag åkte till Ica och lämnade fram min, nu ganska slitna avi, men inget paket fanns nu heller!!

Jag åkte raka spåret hem och ringde posten för att få reda på vad som hänt, en totalt inkompetent och dessutom lagomt dryg man förklarade att han hade ingen aning om hur gårdagens kvinna kunnat se vart paketet var och han kunde minsann inget göra!!! Jag gick nästan i taket av ilska tillslut, va faaan jag har jobbat på kundtjänst och med transporter tillräckligt länge för att veta att man kan ta reda på det mesta om man bara lägger manken till!!! Tillsist bad jag honom att jag skulle få prata med någon annan som kanske skulle kunna hjälpa mej bättre, men se det skulle jag inte få!!! Han sa att då skulle jag måsta ringa om samma nummer igen, jag kokade över och kastade på luren rakt i örat på honom! image483(ett beteende jag absolut hatar själv, det ska mycket till innan jag tar till såna åtgärder, till skillnad från vissa andra *inga namn nämnda*)

Efter att ha andats några hekto luft slog jag samma nummer igen och efter en del väntan kom jag fram, och fick prata med en trevlig kvinna. Jag fick förklara hela visan ännu en gång, mycket trevligt naturligtvis - jag har ju som sagt jobbat på kundtjänst så jag vet ju att man hellre hjälper en som låter trevlig, kvinnan bad mej vänta en stund och sen försvann hon från luren lääääänge. Jag trodde att hon lagt på tillsist, men hade ju inget annat att göra än att sitta kvar och vänta och slutligen kom hon faktiskt tillbaka, då hade hon tagit reda på att paketet hade kommit till min Ica redan i torsdags, men här hade de missat att ankomstregistrera paketet! image485Puss-i-pannan, vilken skillnad på bemötande va? Antagligen hade hon väl ringt till Ånge och luskat ut vad som hänt, så jag kunde ju ta med mej S och I och sticka ner på affärn för att ännu en gång lägga fram min, nu mycket slitna, avi. Och mycket riktigt, när de letade på hyllan låg ju paketet där!!!! Lycka!

Det var som julafton här när S äntligen fick öppna sitt paket, det var en sån fin Skrållan-docka och han blev så glad! Tur nog har han inte fattat att det var en helt annan docka som låg i paketet än vad vi trodde, vi hade ju trott att det skulle vara en som kunde säga "pappa", men det kan inte den här... Nåja, han är ju glad och nöjd! "Så fint hår" sa han flera gånger när han tagit fram henne, och knorrade in fingrarna i håret på henne. *fniss*
I hade nog gärna sett att det varit hon som skulle ha fått den, den har en sån fin prinsessklänning och fina tofsar i håret, I har ju ärvt J´s gamla Skrållan så hon har ju en, men det är klart att den hade inte lika fina kläder... Nu har hon, i smyg, tagit den nya dockan i sin säng, vi får väl se om hon lyckas överta den (fast, oss emellan, det tror jag inte att hon lyckas med!).

Jag frågade S vad dockan skulle heta, "Skrållan" (med ett uttal som inte går att beskriva i bokstäver) *ler*, lite senare hörde jag hur han pratade om "Elin", det heter ju både ett antal dockor och hans mjukis lodjur (som han förövrigt tror är en katt), men nu skulle alltså nya dockan oxå heta det... Lite fantasilöst tyckte ju jag, men jag har ju ingen talan! När jag läste saga ikväll, läste vi "Ingrid har plåster" och då såg vi att nya dockan och Ingrid var lite lika, så jag sa att dockan kanske kunde heta Ingrid, det tyckte han var ett bra förslag! *glad* Jag passade såklart på att fråga om han kunde säga Ingrid, jajamän det kunde han "Inger".....*suck* Jaja, får hon heta Inger blir det ju lite variation bland namnen iaf!
Förövrigt är det ju trevligt att få läsa något annat än "Det fräckaste", den har vi ju snart läst sönder!!! Han ska höra den VARJE kväll!!!!! ...och har velat det i, jag vet inte hur många veckor!!

image482 Tusan oxå, här har jag fotat som en galning när S öppnade paketet och plockade fram dockan och vad händer? Jag har glömt att sätta in minneskortet i kameran!!!!! Jag brukar vara supernoga med att stoppa in det direkt när jag laddat över bilder, men tydligen missade jag det sist...! image481


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad kul att Elin/Ingrid/Inger äntligen kom fram!
Men du... det är väl inget fel på "Det var det fräckaste". *ler*

2008-05-15 @ 13:40:29
URL: http://www.deltaskatter.se
Postat av: JennyN

Hej Annika!!

Vad kul att dockan äntligen kommit fram!Förstår att han blev glad!:)
Synd det där med minneskortet! :( Kan du inte ställa in nånstans att du får en varning när minneskortet inte är i? Jag har en sån inställning på min kamera och jag kan nog inte ens ta bilder om inte kortet är där..
Hoppas allt är bra!
Kram Jenny

2008-05-15 @ 13:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0