Barnarbete...

Idag har vi krattat gräset! Skönt, jag tror vi var de enda på kvarteret som inte hade gjort det än. Jag hittade ett klurigt sätt att få bort allt grus som låg på gräsmattan (så går det när man kör snöslunga på grusuppfart...), det blev tvättäkta barnarbete!!! *hehe* Jag erbjöd barnen 1 kr för 4 "gruskorn" (de är modell större, så det är inte så fanatiskt som det låter!), jag hade tänkt erbjuda dem 1 kr/sten men N tyckte att jag var för generös så därför blev det den snålare varianten. J tjänade 13 kr, I skramlade ihop till 10 kr och S fick hela 5 kr! De var så glada och lyckliga - och våran gräsklippare lär också vara det när den slipper köra omkring med en massa stenar i sig, för att inte tala om hur glada vi är som förhoppningsvis slipper betala en massa onödiga reparationer! Ibland kan barnarbete vara av godo!image460

På dagis finns det två fröknar som är äckligt duktiga på att fläta hår... I älskar att få håret flätat av dem och har försökt få mej att fixa lika snygga flätor. Först fattade jag inte hur de skulle se ut, flätade bara längst ner på håret men det var ju helt fel, det skulle flätas ända uppifrån... Men när hon skulle förklara det för mej sa hon att de "snurrade håret", så jag fick aldrig till det, såklart! Men i veckan kom hon hem med de snygga flätorna i håret och då förstod vi ju hur hon ville se ut. N fick problem igår när hon ville att han skulle fläta henne på morgonen! *flinar stort* Dagisfröknarna berättade att han varit förtvivlad när han skulle lämna henne för han kunde ju inte fläta alls...! Jag tränade imorse på att göra såna där snygga flätor, de blev långt ifrån perfekta men jag tycker att de blev ganska snygga ändå, det tyckte däremot inte I!!!! Hon hade dem ett par timmar sen slet hon ut dem, för de var för varma! image459

Såna här snygga flätor är det som gäller för tillfället! De här gjorde en dagisfröken igår på dagen och bilden är tagen på kvällen, snacka om att vara välgjorda!!!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hehe finns risk för att din karl måste lära sig att fläta då! Du har en liten utmaning som väntar i min blogg...

2008-05-11 @ 18:47:25
URL: http://wih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0