Full fart mot helgen....igen!

Trots att det inte är nån sommarvärme att tala om börjar man faktiskt märka att vi går mot sommaren! Det börjar blir ganska grönt och framför allt så är det ljust!!! Skulle aldrig vilja byta bort den här tiden på året, tänk att det är ljust ute trots att kl snart är 23.00!!! Underbart!

Inbillade mej för en kort sekund att bilen gick bättre idag när jag skulle hem från skolan, men så blev det motvind....! Var ju glad att jag tog mej hem öht... När jag kom till stora vägarbetet var det varningsskyltar om sprängning och att det skulle finnas en vakt... När jag kom såg jag ingen vakt, men däremot började det tjuta regelbunden "tjut.....tjut....tjut.....tjut...." osv, det stod några vägarbetare och tittade (i mitt tycke "oroligt") på trafiken. Jag visste inte riktigt om jag skulle måsta stanna eller om det bara var meningen att jag skulle passera, såg ingen vakt någonstans. Eftersom jag inte är så överdrivet rädd om bilen tänkte jag att det var lika bra att fortsätta, skulle det hända nåt med bilen skulle man säkert kunna få ut det på försäkringen. *fnissar* Just när jag passerat såg jag att de stängde av det motsatta körfältet så det var säkert en liten stund kvar innan de skulle spränga... Ingen ny bil idag, heller, alltså!

Idag har I varit på utflykt med dagis, de fick åka buss till stan!!! De hade varit på museet och haft jätteroligt, men största behållningen var nog ändå bussresan! Nu längtar barnen till sommarlovet, de vill så gärna gå på museet alla tre, så jag har lovat att vi kan göra det nån dag när N jobbar. I vart lite besviken över att vi inte skulle åka bussen dock...

Jag behöver väl knappt säga det men, imorgon är det image506 ...igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0