Händelserik helg...

Gårdagen var en riktig dag!
På morgonen hämtade vi husvagnen, helt utan problem för första gången! Annars har det alltid varit något, typ glömda nycklar eller så...
N skulle in till stan för att se på veteraninnebandy och sen såg de Nationalteatern på kvällen.  Han fick för sig att han skulle cykla in till stan, men när han varit borta typ 5 minuter ringde han och ville att jag skulle skjutsa honom till stan istället. *fniss* Det gick ju bra såklart!

Sen skulle jag köra ut barnen till mamma och pappa i stugan, när jag klev ur bilen i Skeppsvik såg jag att jag hade punka på bakdäcket!!!! Det blev till att byta däck, med hjälp av pappa. Tur nog hade vi ett helt vanligt däck som reservdäck så det gick ju att köra som vanligt sen. När det var klart skulle jag raskt hem för att duscha och fräscha till mej innan jag skulle till syrran för att äta middag. Grillat, ute i sommarvärmen - underbart!
Sen bar det av till Ishallen där vi såg på The sound of music - tack syrrans kompis kompisar! Musikalen var jättebra, även om jag tycker att de kunde ha haft lite högre volym när de pratade, vi satt längst bort på ena långsidan och det var lite svårt att höra, tyckte jag men jag kanske bara är lomhörd... 

image452

När N kom hem berättade han att Tommy Nilsson och Johan Wahlström hade kommit till Droskan och sjungit på scenen med Nationalteatern! Fy, vad fuskigt, och inte hade han tagit nån autograf heller! (Men han hade skakat hand med Johan, säger han (eller så kanske det var hans kompis Johan han menade, man kan aldrig så noga veta...!)image451 )

Imorse hade vi lyxigt med sovmorgon och sen en rask promenad runt samhället tillsammans, sånt man bara kan göra när inte barnen är hemma! Dessutom fick jag lite tid till att plugga Fek inför tentan imorgon, och det kan ju alltid behövas. När vi sen skulle åka och hämta barnen gjorde N en tråkig upptäckt, framdäcket på samma sida där det varit punka igår var oxå platt!!!! Tusan oxå, vi har provat att bara pumpa det och hoppas att det ska hålla, annars måste vi köpa två nya däck! Däcket som var trasigt igår har ett stort hål, det måste ha varit en riktigt vass sten som skurit sönder det, men vi såg iaf inget hål på framdäcket idag... Dessa bilar!!!!


Jag har fortfarande inte idats fota mitt pyssel från Öviks-helgen, men efter morgondagen hoppas jag att det ska bli lite mer lugn och ro i mitt liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0