Plattan i mattan...eller nåt!

Det är något som är galet med vår 440 (uttalas "fyrrörti/fyrförtin" för den som undrar), normalt är det N som kör den, men nu är det som sagt nåt tokigt och då är det såklart jag som får köra den istället...! image505
Det som är problemet är att det inte går att köra snabbt med den, det är som att nåt är ivägen det går tungt att köra. Det går lite bättre när bilen blivit varm inbillar jag mej...
När jag skulle till skolan i morse och skulle upp på E4:an lyckades jag ta mej upp i knappt 80 km/h! Snacka om att känna sig som en kloss! Första biten av vägen är det bara en fil så bilarna kan ju inte precis köra om utan de får vackert ligga där och puttra efter mej, de fattar ju inte att jag sitter med plattan i mattan och nästan sliter bort ratten i frustration över att inte komma fram fortare! Lagom till att vägen blir dubbelfilig börjar bilen känna sig i form och börjar öka upp mot 110 km/h, snacka om pinsamt! Det mest irriterande är att just när bilen börjar få upp farten blir det ett vägarbete, det kunde väl komma lite tidigare så jag slapp plåga bilen så hårt... Sen hinner man bara få upp farten igen så blir det ännu ett vägarbete... *suckar*

Nu ska jag ner och pyssla en stund, hare gott!

image504

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag ser riktigt hur bilarna i kön bakom dig sitter och svär och tänker " vicken j*kla väglus!" och hur du också sitter och svär men med rodnande kinder och röda öron..*fniss* Låt N köra bilen imorgon!...Tina

2008-05-21 @ 21:54:18
Postat av: Kjell

Köp en Saab!!!!

2008-05-21 @ 22:40:21
Postat av: Gunilla

Ånej, sånt där ogillar jag skarpt! Luspudlar som ligger och blockerar vägen och inte ens kan hålla rätt hastighet!!
*ler*
Jobbigt det där, hoppas ni snart får till det.

Japp, jag gjorde ett minialbum igår, stämplade lite på framsidan, målade (med distresser!) och skrev in lite lämpliga citat o visdomsord. Lagom examen-present! Tack för hjälpen med albumet, skönt att ha en mall att kolla på när minnet sviker.

2008-05-21 @ 22:58:29
URL: http://www.deltaskatter.se
Postat av: Annika

Härligt vad alla är förstående... Hatar stoppklossarna i trafiken, jag vet, jag är ju likadan egentligen...! *fnissar*

På tal om Saab -vilken dag som helst! *Saabfräslt*

2008-05-22 @ 23:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0