Surrgumma...

Livet springer vidare i ett rasande tempo, trodde att det nån gång skulle börja lugna ner sig... Men tydligen inte än på ett tag iaf.
Igår var J på skolan efter att ha varit hemma ett par dagar med ögoninflammation, men imorse var det värre igen! Nu var båda ögonen igenmurade när han skulle kliva upp i morse! Det öga som varit friskt var enormt varigt *brrrrrr* eftersom jag bara hade föreläsning i knappt 2 timmar fick han följa med mej till skolan (passade utmärkt eftersom han surrat länge om att han ville följa med mej nån gång). När föreläsningen var slut gick vi (+ ett par klasskompisar) till lärarhuset för att räkna några uppgifter tillsammans, jag visste att mamma skulle på skolan vid den tiden så jag testade att ringa hennes mobil, men den var såklart avstängd! När vi sen satt och pluggade där i lärarhuset såg J plötsligt mormor på andra sidan "salen". Han hade sån tur att han fick följa med henne då hon skulle på praktikbesök på en ridskola, medan jag satt kvar på skolan och pluggade. Sen åkte vi en snabbis och köpte nya fotbollsdojor till J eftersom han har fotbollsmatch imorgon och hans gamla skor var allt för små.

Sen bar det av hem, plugga lite till, hämta I och S, ilade in på affärn för att hämta den docka jag vann som kan säga "pappa" - som S ska få (typiskt nog var det något problem med transporten så den kommer inte förrän imorgon - inte lätt att förklara det för en 3-åring som verkligen sett fram emot att få en ny docka...), hem och fixa en snabb lasagne, skjutsade J på klassfest, in till stan för att gå på Avera-party hos syrran (på vägen dit såg S en lastbil som körde mot Sävar "där är min docka", fick försöka förklara för 100:e gången att dockan förhoppningsvis kommer imorgon), N hämtade I & S hos syrran när han slutat jobba och jag kunde äntligen slappna av en sekund, men nästa gång jag tittade på klockan var den nästan 20.45 - skulle ju hämta J på klassfesten 21.00 - så det var bara att kasta sig in i rallybilen (440:n!). NU är det iaf lugn och ro! *peppar, peppar*

Igår var J på Gammlia med klassen, de hade en gammeldags skoldag. Det hade varit jätteroligt, och fröken hade varit såååå snäll! Jag hade skojat med J och sagt att han måste uppföra sig väl så han inte skulle bli satt i skamvrån eller få smäll på fingrarna, han kom hem och var så nöjd över att ingen hade hamnat i skamvrån! De hade varit från ena lokaltidningen och fotat barnen och en av J´s kompisar hade tom blivit intervjuad! Blir spännande att se om reportaget kommer med i helgen eller om det blir senare i vår.

Vårat slit med PM:et gav iaf resultat, vi klarade oss med råge! *glad* På måndag får vi reda på tentaresultatet oxå, börjar bli ganska nervös!!! Jag vill såååå gärna klara den tentan så man kan bocka av ytterligare ett moment.

Nu ska jag hoppa i säng och läsa en tidning som jag fick i tisdags, men som jag inte ens hunnit öppna förrän nu!

I helgen är det cyberpyssel på pyssel.net igen, hoppas jag hinner/orkar vara med på några utmaningar -det rycker i pysseltarmen!!! *fniss*

Hare gott till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0