Hjärnsläpp

Det blev en låååång dag på skolan idag! Först kom jag (och en tjej till) en timme för tidigt!!! Hur kan man lyckas med det???!! Nåja, jag träffade på Anna som jag sommarjobbade med i sommar (hon hade också lyckats komma en timme för tidigt till sitt grupparbete! - undrar om det smittar...?) och det var ju väldigt trevligt!

Grupparbetet var oxå riktigt kul (!), eller det var mest vår portugisiske vänn som arbetade, vi andra sa bara några meningar här och där och sen fick han sitta och skriva ner nåt vettigt! Nä, det var inte så farligt som det låter, han insåg nog själv att han var den som var bäst på att skriva, så för att slippa sitta hela natten tog han på sig den rollen. Men det blev iaf många mycket intressanta diskussioner om våra olika kulturer och sedvänjor, förutom portugisen har vi oxå en finska i gruppen (men, där är väl kulturkrocken inte direkt överväldigande).

När jag äntligen tog mej ifrån skolan satt en stor, fet och grå p-bot på rutan!!! Jag kunde hålla mej från skratt vill jag lova! Fy, så himla onödigt, har de verkligen inget bättre för sig att jaga fattiga studenter?

Niklas tog med sig Ida och Joel till badhuset ikväll, jag och Svante stannade hemma och umgicks lite på tumanhand. Det blev ett parti Yatzi, Svante räknade ihop poängen hela tiden och varje gång fick vi "TIO"! Jag började med att föra protokoll, men snabbt tog han över - så att det skulle bli ordning och reda antar jag....



Tio, tio, tio, tio, tio..... Okej, han har kanske inte lärt sig att skriva siffrorna ännu, men han är ju bra på att dra streck iaf!


Svante var såklart tvungen att fota lite oxå.


Direkt efter skolan/dagis hann vi leka brandbil, snygga va?


Nu har jag tittat klart på Leilas jul (TV4 plus), så nu måste jag torka av tangentbordet innan det blir kortslutning här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0