Värmen flödar igen...

Redovisningen av grupparbetet gick riktigt bra, själv sa jag kanske inte allt för många meningar på engelska, men ändå!
Jag smet lite tidigare för att hinna hem och ta emot en som skulle kolla på vår fjärrvärmeanläggning, det har varit något konstigt med värmen - inte iskallt men absolut inte varmt och skönt! Ena grannen hade lovat att han skulle ta emot reparatören om jag inte hunnit hem, men nu hann jag alltså hem (och grannen underrättades). När tjejen kom hann vi bara ner i källaren så dök ändå grannen upp... Allt tjejen sa och gjorde ifrågasattes nogsamt (av grannen)! Tillsist hade hon iaf lyckats få "pannan" att funka som den ska och de hann bara lämna huset så ringde jag Niklas för att berätta vad som sagts och gjorts, vet ju hur otålig han är...

Ikväll kom så nämnda granne upp som gubben-i-lådan och skulle bara  "avlägga rapport om vad som gjordes idag"!!!!!! Men va fan, vad tror han att jag hade gjort då?? Suttit hemma och inte sagt ett ord till N? Troligt... Jag blev så jävla störd, snacka om att jag kände med förminskad! Tror det är första gången jag använder mej av det uttrycket, men det var faktiskt så jag kände mej - förminskad! Och N gjorde inte saken bättre när han inte så mycket som andades något om att jag redan berättat allt för honom! *morrar* Tack och lov kom han iaf till mej och kommenterade hånfullt om besöket och även att grannen tydligt visat sig störd över att det var en kvinna som var reparatören och att han inte hade haft något som helst förtroende för henne! 

Jag hoppas verkligen att värmen nu kommer att flöda här i huset, så vi inte behöver ringa efter hjälp igen! Skulle det ändå hända ska vi då absolut inte berätta det för grannen - skulle aldrig drömma om att ge honom den tillfredsställelsen! Annars har vi ju som jag brukar tjata om himla bra grannar här (den här grannen är normalt oxå bra, men just nu känner jag mer bara oerhört less på honom), i morse kom tex en annan granne för att höra hur det gick med värmen, eftersom N hade varit hem till honom igår kväll för att kolla hur hans inställningar på pannan var. Den karln kallar förövrigt alltid Niklas för Micke! Fattar inte varför, direkt jag får tillfälle säger jag "N I K L A S" för att han ska komma på att han kanske heter "Nicke", men icke sa Nicke (rolig jag var nu va?) han envisas med att ändå alltid säga Micke... Man kan inte lära gamla hundar sitta, va?

Jag hade lovat Svante att vi skulle plocka fram adventsstakarna idag, eller ska jag vara helt ärlig så sa jag "KANSKE" imorse när han frågade om vi kunde ta fram dem idag, men han blev så himla glad att jag inte kunde göra honom besviken... (Han blir alltid lika glad när man säger kanske  "jäääh, vi ska ta fram ljusen idag kanske!" sprang han tex imorse och berättade överlycklig för både Joel och Ida.) Vi tog bara fram fyra stakar - varav TVÅ fungerade! Jag tappade helt (jul-)musten och orkade inte genomföra operation felsökning, det får vara till nån annan dag!

Helgen är fullspäckad (så till den milda grad att jag sitter helt apatisk ikväll istället för att göra nåt vettigt - dumt, jag vet! Imorgon är det skola, fixa för Hippiefesten (måste göra ett gratulationskort + fixa några lekar oxå...!). Lördag: fixa med julkorten inför söndans julmarknad och så förståss Festen. Söndag: Julmarknad i Innertavle. Det lät kanske inte så farligt nu när jag spaltar upp det, men jag hade dessutom tänkt att jag skulle hinna adventsstäda och pynta lite till + baka lussebullar, dessutom väntar en hemtenta under nästa vecka - på ENGELSKA!!!... Jag ska försöka sänka ambitionerna, men det är ju lättare sagt än gjort.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: JennyN

Förstår att du blev irriterad på grannen när han gjorde sådär, det hade jag med blivit! :( Hoppas att pannan fortsätter fungera nu!

Hoppas du får en jättebra helg! :)

2008-11-28 @ 19:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0