Nä, nu förstår jag inte...

...varför ingen vill vara med mej? *ser heeelt oförstående ut* Kan det bero på att det nog går vinterkräksjuka i huset?
Just när vi börjat andas ut (N börjar kunna äta lite och J, som gick hem från skolan igår för magont, kände sig så pigg att han kunde gå till skolan idag) så åkte I dit på magsjuka nu ikväll.  Tur i oturen iaf att det var nu på kvällen, det är ju så himla jobbigt när det drar igång mitt i natten. Har vi tur är det allra värsta över nu, för hennes del iaf...
 
Alltid när barnen har magsjuka brukar vi bädda med madrasser på vardagsrumsgolvet (en till den sjuke och en till nån vuxen), men ikväll tyckte även S att det såg så mysigt ut att han helt sonika släpade in sin madrass och la sig här oxå! Ja, det blir ju bra ifall han oxå blir sjuk under natten! *ler* 

Imorgon skulle vi sitta hemma hos en klasskompis och plugga, men nu får inte jag vara med! Vi som skulle ha så trevligt och äta lunch ute och ev dra fram nån flaska vin fram mot eftermiddan... Jaja, det får väl bli nån annan gång då, jag får väl helt enkelt sätta mej på biblioteket och plugga alldeles ensam. *tycker lite synd om mej själv*
För egen del har jag tagit en näve vitpepparkorn (trooooor jag att det var, de låg löst i en liten påse utan märkning) och hoppas på det bästa!
På dagis var visst nästan hela småbarnssidan hemma i magsjuka och i tidningen kunde man läsa idag att vinterkräksjukan börjat dyka upp i krokarna. Visst verkar det som en märklig tid på året? Vi brukar alltid ha en vecka i Mars när alla (utom jag) brukar åka dit på vinterkräksjukan, men den här tiden...? Nä, det kan jag inte komma ihåg.

Jag tror förresten alltid att barnen är sjuka när det börjar dra sig mot tenta... *knorrar* Är det inte det ena så är det det andra...

Igår på lunchen såg jag att det var massor av fåglar, mest Sidensvansar, i våran rönn, jag smög ut med kameran i högst hugg och passade på att få några fina bilder (får se om jag vågar mej på att ladda över bilderna till datorn, risken finns alltid att datorn svimmar när jag laddar över för många bilder...). En timme senare hade de ätit upp alla bär (utom några klasar längst ner på trädet)! Idag  var det några trastar som åt upp de sista bären, så nu är vår rönn helt tom på bär! Det ser lite lustigt ut på kvarteret, för vårat och närmsta grannens rönnar är helt bärfria, men rönnen lite längre ner på gatan är fortfarande fullt med bär! Rönnarna på baksidan har de heller inte varit på, kan det vara så att de bara tar ett träd i taget...? Varför inte sprida ut sig lite när det lix finns så många träd i närheten av varandra?

                                                        

 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Stackare, idag har vi verkligt lärt oss mycket. fått aha upplevelser till de flesta avsnitt och känner oss verkligen laddade till tänderna när det gäller tentan. Ingen av oss behöver plugga nått mer nu. Äh vänta nu jag tror vinet fick mig att fly från verkligheten och börja svammla. Men du missade förstås en trevlig gemenskap och god lunch men det är inget som vi inte tar igen någon annan gång. Kram Jeanette

2008-10-24 @ 18:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0