Ditten och datten...

Oj, tiden springer ifrån mej, det händer massor av saker men jag hinner knappt uppdatera här...
För att fatta mej kort så var väl onsdan och idag ganska händelserika dagar.

I onsdags var jag på Arbetsmiljö och hälsomässa på Nolia, vi fick biljetter på skolan och passade på att traska dit för att se vad de hade att bjuda på. Vi gick på två korta seminarier (som mest var reklam för två av företagen som var där) och ett längre seminarium om sömn och stress. Det var mycket intressant! Sen gick vi omkring och samlade pennor, reflexer och ögondusch (!!!) och vissa samlade godis - inte jag! Jag tog bara en bit mörk choklad i fint inlindad i ett papper där det stod Peltor, den gav jag till N (ett högst internt skämt!).
När jag åkte från mässan passade jag på att gå in på Coop Forum och handlade lite, när jag kom ut till bilen skulle jag vara lite effektiv och plockade ur de påsar jag fått på mässan från baksätet och skulle flytta det till framsätet istället... Det visade sig vara en oerhört dum idé, jag hade så fullt i händerna att jag tappade förardörren och eftersom den saknar en sån där "stoppspärr" så åkte den in i bilen bredvid! Typiskt va, jag tänkte naturligtvis kolla hur det gick med grannbilen och lämna N´s telefonnr , tänkte att han säkert skulle kunna fixa problemet med lite rubbing. Men jag hann inte tänka längre än så innan jag hörde att grannbilen höll på att explodera, ut ur den kom en helt vild gubbe!!! Maken till ilsken människa har jag knappt skådat tidigare, han skrek och svor åt mej och gapade hela tiden om att jag slängt in min bildörr i hans bil. Han hade absolut ingen förståelse för att den var en olycka, han var helt säker på att jag gjort det med vett och vilja. Självklart! Det är ju min största hobby, att kasta upp bildörren i andras bilar - jätteroligt!! *skakar på huvudet* 
Gubbskrället gapade hela tiden "du vet inte vem du pratar med", "du vet inte vem jag är" - synd att jag inte hade sinnesnärvaro nog att svara något bra typ "jo, en ilsken, gammal bitter man" eller liknande... Antagligen trodde han att jag skulle bli jätterädd för honom och tro att han var Gudfader själv. Han hittade av helt fel person, jag kan omöjligt bli rädd för en patetisk karl med rinnande näsa, det är heeeelt omöjligt! 
Ja, för att göra en lång historia kort så "hotade" gubben tillsist med att han skulle ringa polisen "varsågod" sa jag, "gör gärna det". Hur kunde han ens tänka att de skulle idas slösa på våra skattepengar genom att åka dit och titta på ett litet märke på en bil....???? Han skulle föreställa att känna poliserna, och det var ju onekligen väldigt skrattretande då det inte precis är så att det är lokalkontoret i stan som svarar när man ringer till polisen... Så när han presenterade sig genom att säga "tjena, det är XX här, jag sitter här på Coop Forum-parkeringen och har fått en parkeringsskada..." så undrade de såklart i vilken stad han pratade om, han vart kopplad hit och dit ett par - tre gånger innan han fick prata med någon som ens brydde sig, och då sa hon precis som väntat att det där fick vi ju göra upp själva genom att fylla i en skadeanmälan till försäkringsbolaget. Han hade ingen sån i bilen och det var ju faktiskt lite otippat med tanke på att han verkade så nitisk... Jag menar det kan ju tom en helt vanlig svensson köra omkring med i handskfacket.
Jag passade iaf på att fota skadan, bilarna och tom gubben ur lite olika vinklar och vrår (ja, inte gubben då, han var bara med på en bild - det räckte!). Förhoppningsvis blir det inget mer än att han får bort märket med rubbing, känns surt om vi skulle få förhöjd premie pga den där sura gubben!

 Annars har jag jagat födelsedagspresent till I, hon fyller ju 5 år imorgon!!! Hon vill egentligen ha en Barbie-docka som har en baby i magen (man kan öppna magen och plocka ut babyn oxå), grannens barnbarn har en sån Barbie och I är helt såld på den, men någon sån har jag inte lyckats hitta - trots att jag tittat på varenda butik i stan och i Stockholm! Förra veckan hittade jag däremot en Steffi-docka med barnvagn och två babyar, den tänkte jag skulle kunna duga om jag nu inte skulle hitta den där Barbien i S-holm. Nu när jag skulle köpa Steffi-dockan var den såklart slut!!! Jag hann ränna runt på fyra butiker innan jag hittade den (då var den bra mycket dyrare än vad jag sett både förra veckan + på varenda butik i S-holm, där jag förövrigt inte ides köpa den "eftersom den finns att köpa i stan"). Nåja, nu ligger den iaf inslagen i fint papper i garderoben och väntar på att det ska bli morgon!

Ikväll har vi bestämt att vi ska åka till S-holm med M & C i februari så nu hoppas vi på att vi får tag i några biljetter till AC/DC! Vi skulle vara smarta och boka hotell ikväll, jag och M satt samtidigt i telefonen och knappade på datorerna - precis som vi gjorde när vi bokade hotell till S-vall i våras, men typiskt nog när vi släppte iväg våra bokningar så fanns det bara ett hotellrum!!! Jag hann trycka på knappen först så nu står jag med ett hotellrum och M är utan - vad irriterande!  Vi ville ju bo på samma hotell... Får se hur vi lyckas lösa det på bästa sätt.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Föreläsningen om stress/sömn lät väldigt intressant, det måste du berätta mera om.



Sen... jag blir helt chockad över vilka sura gubbar det finns. Du skulle eg ha hållt med honom och sagt att det är din hobby att fara runt och s l ä n g a upp bildörrar. skakar på huvudet Hoppas att det löser sig bra trots allt för er.



Tråkigt att ni inte har fått biljetter till AC/DC - trodde inte att ni var "såna". ;)

2008-10-11 @ 15:09:17
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0