Blåbärsbulle

Vi bakade spännande blåbärsbullar av J´s blåbär idag + en plåt med vanliga bullar. Naturligtvis gick inte blåbärsbullarna riktigt hem, skulle förstås kört med ett gammalt hederligt recept och inte förnyat mej... Typiskt!

Som den sanna tidsoptimist jag är tog bullbaket mycket längre tid än vad jag beräknat så vi höll nästan på att missa inskrivningen av barngympan. Mjölig och jäklig drog jag bara på mej en jacka och brännde iväg... Vi hade inte fattat att man först skulle ringa och anmäla barnet och sen åka på inskrivning idag, vi trodde att det räckte att åka idag... Men, icke sa nicke, när jag, I och S kom hastande var Bamsegruppen full och hade visst en oändlig väntelista - så vi valde familjegympan istället, då fick även S vara med + föräldern/föräldrarna. Det blev lite snopet för familjegympan var precis när vi skrev in oss, så vi blev tillsagda att gå ner och vara med på en gång... Kändes ju lagom kul för mej som hade mjöl exakt överallt, jag hade ju inte trott att vi (och allra minst jag) skulle gympa just då! Nåja, det gick ju bra, och vid närmare eftertanke så var det ganska lyckat att gå på familjegympa istället för att bara I skulle få gå på Bamsegympa, eftersom S också kan få vara med nu. De fick hoppa, krypa och allt möjligt roligt så båda var jättenöjda och glada när vi gick därifrån (trots att I inte fick gå i samma grupp som en av sina bästisar...).

N som nu kommit hem från fjällen har förärat oss med en fisk!!! Den var inte stor - men det var ju en fisk iaf! *fnissar*

Bilder kommer imorgon, nu är det slut för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0