En pärla i näsan

Imorse hann jag nästan bara sätta mej vid skolböckerna (tur jag pluggade hemma) efter att jag lämnat ungarna på dagis, så ringde de och sa att S pillat in en pärla i näsan! Det var bara att hämta upp S och bege sig till vårdcentralen för att få hjälp med att pilla ut pärlan. Först fick vi träffa en sköterska (+ kandidat) som ville att vi skulle testa en "ny" metod att få bort små främmande föremål som 3-åringar kan pilla in i näsan - metoden går under namnet blåsningen/föräldrakyssen. Jag testade att blåsa några gånger, men ingen pärla kom ut. Så vi fick gå ut och leka en stund till i väntrummet innan vi fick träffa en läkare, han lyste- och tittade i näsan och halsen men hittade ingenting annat än snor... Antagligen hade S snörvlat så mycket att han dragit pärlan bakvägen ner i svalget och sedan svalt den, utan att han märkt det själv. Ibland kan det visst ha sina fördelar att vara snuvig...

Nu har jag däremot blivit jättesnuvig, vilket jag inte tyckte var så himla kul - jag lär ju inte pilla in nån pärla i näsan som måste halka ut.... Så jag har ju liksom ingen användning av min snuva, tänkte jag.

Jag hittade en enkel beskrivning på ett roligt kort på Julias blogg. Jag formligen kastade ihop ett julkort på i princip ingen tid alls, jag gjorde det nu ikväll, så du förstår att det inte tog lång tid!
Det var otroligt enkelt, snabbt och roligt att göra, men jag säger inte än vad det var för sorts kort... Jag har inte fotat mitt  ännu, men det kommer - har faktiskt några kort som ligger och skulle behöva fotas... 

Nu över till något heeeelt annat, visst var väl den här alldeles underbar?

 Och snart vankas här räkor och vin! Ärligt talat tror jag knappt att vi ätit det nån gång... Jo, kanske... ...ja, det måste varit evigheter sen iaf... Vad tusan äter man mer än bara räkor? Vi valde vitlöksbaguette, sallad, ägg och aioli. Det borde väl bli bra, va?

På söndag spelar J fotbollscup - hoppas att det där varma och fina vädret de lovat till helgen kommer tills dess!!!! Idag har det ju mest bara regnat, till och från iaf.

Kommentarer
Postat av: JennyN

När jag läste rubriken fick jag för mig att du kankse hade piercat näsan men så var det ju inte :) Tur det löste sig med pärlan i alla fall, synd du vart snuvig av det också! krya på dig och trevlig helg!! Kram!!

2008-09-19 @ 23:32:51
URL: http://rosalammet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0