Aprilskämt

I går var som bekant 1 april och stora lurar dagen! Efter förra årets lyckade aprilskämt orkade jag inte ens försöka hitta på ett bättre skämt i år. Inte för Niklas iaf, däremot skojade jag med barnen och sa att jag hamnat bakom en lastbil fylld med glass som hade vält och att jag fått ta så mycket glass jag bara ville, min bil var full med glass och alla skulle måsta komma ut och hjälpa mej. Ida och Svante gick förstås på det och Ida sprang ut till bilen för att hjälpa mej, väl där berättade jag för henne att det bara var ett aprilskämt men att hon skulle hjälpa mej att lura Joel (som var lite skeptisk). Joel som stod i hallen med skorna på och väntade på att se om Ida skulle komma med glass, kunde inte hålla sig när han hörde att Ida ivrigt sa att alla måste hjälpa till! Jag skrattade gott när Joel väl kom till bilen, men han var nog lite irriterad på sig själv för att han tillsist gått på det, han anade ju att det bara var ett skämt! (Niklas och Ida passade på att köpa varsin glass till barnen när de kom hem från badhuset, som plåster på såren...*elak mamma*)

Niklas trodde däremot att jag lurade honom, jag ringde på dan för att säga att han var tvungen att hämta I & S på dagis eftersom jag inte skulle sluta förrän kl. 16.30 vilket jag hade glömt bort. Jag vet inte vad det var som gjorde att han blev skeptisk, kanske för att jag inte ens visste säkert om det var 16.30 eller 17.00 som jag slutade, men plötsligt sa han "du och dina aprilskämt, tror du att jag går på det där? Jag åker inte på dagis och hämtar barn som du redan hämtat!!!" Sen kastade han i princip på luren! Jag var tvungen att skicka ett SMS där jag övertygade honom om att han faktiskt var tvungen att hämta barnen. När jag gick ut från skolan ringde jag honom och sa att jag var klar och skulle åka och handla toapapper, då skulle han försöka lura mej att han inte hämtat barnen utan att han fortfarande var kvar på jobbet - synd bara att jag hörde barnen i bakgrunden, annars hade jag kanske gått på det! När jag senare ringde hem för att kolla om jag skulle måsta köpa smör var det Joel som svarade, han var väl hårt drillad av Niklas så när jag surrat en stund och jag frågade (som jag alltid brukar) "vad gör Ida och Svante då?" sa Joel att de var på dagis. Synd bara att han ljuger så dåligt och dessutom hörde jag dem i bakgrunden igen! Fniss, nåja de gjorde ju ett gott försök iaf.

I morse när jag körde till skolan fick jag se en, minst sagt, ovanlig syn längs E4:an
- det var två små ponnyhästar som traskade på i lugn takt i det norrgående körfältet! Jag behöver väl knappas säga att det var kö efter dem, men inte för mej som körde söder ut förstås!  Idag har vi nästan lyckats få klar vår rapport på skolan, en del finlir måste vi syssla med imorgon, men jag tror nog att vi ska kunna lämna in den imorgon eftermiddag! *skönt*

Jag har fått för mej att jag skulle vilja lära mej att virka, det verkar himla poppis just nu att virka mössor, små blommor (till papperspysslet) och nu ska man tom virka gulliga hattar till påskäggen! Synd bara att jag inte ens äger en virknål! Jag gick igenom mina gamla gömmor och stickor äger jag, men ingen virknål... *suckar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0