Pinsam

Jag vet att en hel del av mina klasskompisar fick vara lediga idag, men själv får man minsann slita och släpa...*fniss* Det var inte så ansträngande och faktiskt riktigt roligt. Vi hade "reflektionsgrupp" - vi läser psykologi för tillfället och då jobbar vi i grupper och ett av momenten är att vi får stöd från psykologistudenter att diskutera hur vi fungerar i våra grupper - och eftersom våra psykologistudenter idag var hemma och pluggade inför deras tenta fick vi ett par uppgifter som vi skulle sköta själva. Först och främst skulle vi ta med en personlig sak, jag valde att ta med mej ett av mina scrapalbum - såklart! Det sammanfattar ju mej ganska bra tycker jag, dels min hobby med papperspyssel, fotografering och naturligtvis fanns mina barn i albumet, dessutom några naturbilder.
De andra hade en sliten t-shirt, raggsockar, dagbok, en sliten springsko och en som "glömt" sin grej men som pratade om dels en t-shirt och dels en innebandyklubba.

Den andra uppgiften gick ut på att alla i gruppen skulle prata om varandra utifrån två frågor, sen skulle den person som blivit omtalad själv berätta hur hon/han såg på sig själv. Frågorna var om hur ambitiös man är och om man alltid vågar säga sin ärliga mening. Det var ganska svårt när vi är många i våran grupp som aldrig har jobbat ihop tidigare, så man har ju absolut ingen aning om hur personerna är. Men det var roligt och samtidigt lär man ju verkligen känna varandra på ett intimare sätt än vad man normalt gör i en grupp (eller iaf lite snabbare än annars).
Jag var fruktansvärt pinsam då jag två gånger av tre glömde bort en och samma tjej!!! Första gången sa jag "jaha, då tar vi nästa fråga"  - alla protesterade och sa att vi inte hade pratat om X, andra gången var tom ännu värre för då sa jag "japp, då var vi ju klara för idag" - vilket vi naturligtvis inte var!!!! *rodnar* Jag bad förstås om ursäkt, tjejen själv tog det med ro men pikade mej lite genom att påpeka att "det ju verkligen är roligt att vara så osynlig".... Usch!

Nu har jag äääääääääntligen tagit mej för att boka en tid hos frissan!!!! Väl behövligt vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0