Lycklig Svante

Svante har ju varit ledig i huuuuur många veckor som helst nu, det är såklart jättehärligt att få ett långt sommarlov, men det är klart att han längtar tillbaka till dagis - allra helst nu när både Ida och Joel går i skolan. Idag har han äntligen fått vara på dagis några timmar. Det var en överlycklig kille som direkt hittade en av sina bästisar och de hade busat ända fram tills kompisen skulle hem (eftersom han har småsyskon måste han tvyärr gå hem redan kl. 11). Svante hade visst varit alldeles blöt i håret av allt busande! Efter lunchen hade han så fått tid att leka med alla andra kompisar, han hade tydligen varit ganska uppvaktad av alla som var sugna på att leka med honom så här första dagen. När jag kom för att hämta honom satt alla och åt mellis och när jag frågade om han hade lekt med sina kompisar svarade alla barnen att de hade lekt med honom "jag med", "jag med", "ååå jag med".....  Gullungar!
Igår när vi var en sväng förbi dagis för att skriva i tiderna för nästa vecka var det en av flickorna som sa till Svante att hon ville leka med honom idag, men då var Svante ganska avig och ville inte leka med henne - han skulle leka med en annan flicka istället. Tur nog hade han ju iaf hunnit leka med alla idag så både han och den igår nobbade flickan var nöjda och glada idag.

Själv var jag och införskaffade lite nya kläder inför praktiken. Hittade både byxor, tröjor och skor! *nöjd* Men en helt vanlig kofta (koftoman som jag är...) hittade jag inte! Gråa fanns det ganska gott om, men jag vill ju ha svarta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0