Snart börjar allvaret

Idag är minsann inte vilken söndag som helst - utan sista söndagen innan Ida börjar fritids! Spännande!!!! Hon är så laddad och längtar till imorgon! Jag hade förväntat mej att hon kanske skulle tycka att det var så spännande att hon skulle ha svårt att somna eller så, men inte det - det ska bara bli roligt att få börja på Bävern.



Ida har dessutom haft en riktig kalashelg och hunnit vara på ett barnkalas igår och ett idag.

Svante ska inte börja på dagis än, men när jag frågade hur det ska bli att få börja igen svarade han...

... och Nicke tyckte så här om att få börja jobba om en vecka...


Vad Joel tycker om att börja skolan förtäljer inte historien eftersom han var uppe på fotbollsplan med några kompisar, som vanligt.

För egen del håller jag både tummar och tår för att det uuuuunderbara väder vi har ska få fortsätta ett par/tre veckor till så att jag oxå hinner njuta av solen och värmen när jag får "sommarlov" nästa vecka. Det ska bli ruskigt skönt att få vara ledig snart, är faktiskt ganska less på att jobba, det börjar kännas att man inte fått någon riktig semester på ett par år nu... Den här helgen har iaf varit riktigt härlig! Soligt och varmt och vi har inte gjort så överdrivet mycket, eller framför allt har vi inte behövt flänga omkring och passa en massa tider, förutom Idas kalastider förstås.
Igår hann jag hälsa på farmor en sväng och så var vi till stugan och hade det gott - god mat och den numer sedvanliga fotbollsmatchen. Joel bestämde lagen, det skulle vara han, Ida och mormor mot "gröten"! Jag kan tala om att "gröten" vann med 100 - 5!!! Okej, vi kanske skarvade liiiite i räkningen av målen, men det kändes iaf som om vi gjorde 100 mål - minst!

I fredags hade Nicke och barnen besök av Ulrik, Signe och Agnes, de hade med sig en "vattenglidbana" (vet ej vad det heter, men typ nåt sånt), men eftersom Ulriks barn inte ens ville testa att åka den lämnade han den till våra barn - som ääääälskar den! De har åkt som galningar i helgen och tom jag har faktiskt testat den!!! Jag hade för flera år sen köpt en snarlik bana som jag aldrig kommit ihåg att plocka fram, så den fick vi tummen ur och tog med till stugan i går. Den såg lite epigare ut, men när mamma blåste på lite såpbubblor blev det en himla fart på banan! Dessutom hade vi lagt den i lite nerförslut, så ungarna tyckte att det var superkul - eftersom den banan inte har någon "stoppkudde" gled de tom ut på gräset i slutet av banan.






Förresten måste jag ju få säga att det var lite lustigt, igår medan jag var och hälsade på farmor på "lassa" föddes det en liten Oskar på förlossningen som farmors fönster vetter emot! Jag gick till och med och funderade på om inte det skulle kunna vara så att S och M var där inne för jag vet ju att det var lite på gång redan i torsdags...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0