Luciahelgen

I fredags hade Joels innebandylag fixat med luciadisco på skolans matsal. Joel skulle såklart dit och hade bjudit med kusin Tor så han oxå skulle få gå på disco. De hade jättekul och var uppspelta och varma när jag hämtade dem, eftersom jag hjälpte till att städa fick killarna (+ några till som oxå hade föräldrar som skulle städa) busa en stund extra och jag kan lova att om barnen hade samma tempo hela kvällen var det nog ett himla liv där när de var lite drygt 100 barn där samtidigt...!

I går morse skulle dock Joel och Tor upp tidigt med tuppen eftersom Joel hade en innebandymatch. På eftermiddagen kom även kusin Moa ut till oss för hon skulle få hjälpa till att vara barnvakt så att jag och Niklas skulle kunna gå på bio. Efter lite funderande ändrade vi våra bioplaner till att bli ett julbord istället. Det slutade med att vi käkade julbord på Sävargården tillsammans med syrran och hennes karl. Det var iofs gott, men de höll inte riktigt den klass jag (och Niklas) hade förväntat mej, vi föredrar Skeppsviks herrgård!
När vi kom hem strax efter 22-tiden låg alla (!) barnen och sov! Svante hittade jag först inte igen, hans säng gapade tom när jag tittade in där! Tur nog hittade jag igen honom delandes madrass med Moa på golvet i Idas rum, de var så gulliga! ♥

Imorse blev vi uppvaktade med ett riktigt luciatåg (okej, jag hade klivit upp och hjälpt till med kläderna, men alla ställde upp frivilligt iaf!).


Kommentarer
Postat av: mormor

Himla söta är dom!

2009-12-15 @ 22:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0