Fröken som pilot

I lördags när vi var borta skippade (inte helt oväntat) Ida "lek & plask", men nu på lördag gissar jag på att hon kommer att vara en av de ivrigaste barnen på att få åka på "träningen". Vi kom nämligen på ett fantastiskt bra sätt att få henne att vilja gå de gånger som är kvar... Vi berättade (i söndagskväll, vilket visade sig vara inte allt för smart, då barnen knappt kom i säng för de blev så ivriga..!) att vi ska åka till Turkiet en vecka i maj! Och hotellet har ett enormt poolområde, 10 000 kvm vatten närmare bestämt, och då måste man ju kunna leka och plaska! Det var som sagt en mycket effektiv sporre för Ida, nu tror jag nästan att hon längtar tills hon ska få bada, iaf längtar hon tills träningen är över för då är det inte allt för långt kvar innan vi åker.
I måndags var barnen såklart ivriga på att få berätta på skola och dagis om sitt kommande äventyr. När jag hämtade I & S berättade en fröken att hon sagt till I & S att hon gärna ville följa med oss till Turkiet, hon hade föreslagit att hon kunde åka i resväskan. Ida hade sagt att det skulle nog inte gå för vi ska ju ha tandborstarna där! Svante däremot hade kommit på en jättebra lösning (tyckte han iaf, det är hans favvofröken så han ville väl gärna ha med henne) fröken kunde ju flyga planet!!! 

I tisdags bönade och bad Ida om att få ta med resekatalogen så att hon kunde få visa kompisarna hur det ser ut på hotellet, jag vet inte om jag nästan var lite elak som gick med på det, för när jag hämtade barnen samma dag sa fröknarna att nu var hela dagiset avundsjuka på I & S som skulle få åka iväg... Nåja, nåt kul ska väl vi få göra oxå, jag lär väl måsta jobba heeela sommaren i år igen och samma visa lär det ju bli nästa år oxå. Vi har ju lääääänge varit sugna på att åka iväg en tripp till något varmt ställe, så när VK hade ett bra erbjudande till Turkiet med all-inclusive-hotell och flyg direkt från Umeå slog vi till. Det kommer ju att vara just i början av säsongen så det är frågan om hur varmt det kommer att vara.. Men bara det inte är regn eller drivis hela tiden är vi nöjda, huvudsaken är att vi kan bada och slappa. Egentligen hade vi tänkt vänta längre med att berätta för barnen om resan eftersom vi anade att det skulle bli ett evigt tjat "när ska vi åka?" "jag vill åka nuuuu!" "är det länge kvar?", det blev det såklart oxå, men bara vi får Ida att fortsätta "lek & plask" så är det värt allt tjat! Barnens favoritsysselsättning är för tillfället är att antingen sitta och bläddra i resekatalogen eller helst titta på bilderna på datorn. Alla tre barnen ser såklart framemot resan, men jag tror nästan att Ida är den som är allra lyckligast! Hon har alltid älskat att titta i resekataloger och dömt sig bort och hennes högsta önska har länge varit att få flyga flygplan. Hoppas nu att det blir lika roligt som de föreställer sig!

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh, vilken härlig resa att se fram emot! Måste ju vara ett paradis för ungarna (och är de nöjda och har roligt så är ju föräldrarna också nöjda)! Vi såg också detta erbjudande och var mycket sugna på att boka, men det får bli ett annat år.

2009-02-27 @ 07:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0