Vattendjur

I fredags var första tillfället för vår nystartade lilla pysslande studiecirkel (varför ska man bara betala för att pyssla, man kan ju faktiskt få betalt för det....) Vår första träff blev i en grannby och varade ganska många timmar, men jag lyckades inte ens få till ett enda kort!!! Jag hade inte alls tänkt stämpla upp några motiv, har ganska många uppstämplade redan, men det slutade med att jag var totalt kolsvart av fingrarna - av allt stämplande... Det visade sig att Gunilla hade så rackarns många nya motiv som jag bara var tvuuuuungen att få testa. Japp, nu gäller det ju bara att skapa något av alla dessa motiv oxå!

Igår var Idas första tillfälle på lek & plask, hon tyckte att det var jättekul. Själv blev jag mest förtvivlad och omåttligt irriterad över att dels det var (i mitt tycke) för många barn i gruppen och att tränarna var så galet opedagogiska!!!!  Ida som är en ytterst försynt liten flicka var totalt osynlig för dem! Jag förväntade mej mycket mer av särkilt den av tränarna som jag vet jobbar på en förskola...! Konstigt nog tyckte jag att han var superbra när han jobbade på Joels dagis + att han hade Joel i simskolan oxå. Jag förstår ju nu att jag tyckte att han var så himla bra just för att han såg och brydde sig om de barn som har lätt för att ta för sig (som J är när han är varm i kläderna)... Igår var det övervägande busiga framåt killar, alltså syntes och hördes Ida inte för fem öre. En övning var att tränarna skulle hälla vatten på huvudet på barnen och så skulle barnen låtsas att de var en blomma som växte och blev stor & vacker. "Huvudtränaren" sa att han skulle fråga alla barnen om de ville ha vatten på sig (och jag blev så lycklig för jag tänkte "vad bra, om han inte frågar Ida direkt så vågar hon aldrig säga att hon vill vara en vacker blomma"), han började att fråga en pojke som stod bredvid Ida sen frågade han några barn åt "andra hållet" (inte Ida allså). Ingen av de barnen han frågade ville ha vatten på sig, så övergav han den pedagogiska idéen om att fråga varje barn utan frågade rakt ut om det inte var någon som ville ha vatten på sig. Jorå, det var ju ganska många, men Ida tordes såklart inte säga något....!!! *suck* Kan ju slå vad om att hon skulle ha velat vara en blomma!!!!

Jag var faktiskt riktigt orolig över att Ida kanske tyckte att det var jättetråkigt och jobbigt, skulle jag vara hon skulle jag ha kännt mej väldigt liten och ensam, men hon är en kämpe och tyckte att det hade varit roligt!!! Hon som alltid varit en liten "knähund" i vattnet och vägrat släppa taget om en vuxen eller en kant, men nu var hon ju tvungen och det gick riktigt bra! Hon säger själv att hon kan simma nu, själv! *ler* Allt är ju som bekant relativt, men hon vågar ju släppa kanten och hon tog sig fram och tillbaka mellan långsidorna (naturligtvis välutrustad med både armpuffar och "flytraketer" på ryggen! det hade alla barnen), så jag förstår att hon var glad och stolt över sig själv - det var jag med!

Igår eftermiddag hade vi mycket trevligt främmande, trevliga kompisar till både vuxna och barn. Det var ett tag sen vi träffades, men Joel blev visst väldigt poppis, båda tjejerna ville hela tiden sitta brevid honom och Niklas hade sett hur den äldre flickan hade försökt pussa honom hela tiden när de var i källaren och tittade på film... Svante vart visst oxå pussattackerad, av samma tjej. Ida, som aldrig någonsin pratat om att sminka sig kom och frågade mej om hon skulle få testa för "S" hade smink med sig. De hann testa läppglanset, men ögonskuggan glömde de bort ända till "S" skulle åka hem, så det blev inget med det denna gång. Däremot tror jag att det blev ett litet frö sått hos Ida, hon har pratat lite om det där med smink idag oxå. Inte så att hon ville testa mitt eller så, men hon pratade om smink iaf och det har hon som sagt inte gjort förut. Mamman "M" berättade för mej att hon inte var så road av att "S" ville sminka sig, men hon ville samtidigt inte göra det till en märkvärdig grej, så hon hade tillsist fallit till föga och gått med på att "S" fick köpa en liten Hello Kitty-ask med läppglans och ögonskugga. Ja, det lär väl komma så småning om här i huset oxå, "S" är ju ett år äldre än Ida...



Idag har jag lyckats knåpa ihop ett kort!!! Ska ta mej i kragen och lägga ut lite av det jag pysslar ihop - det är ju ändå en pysselblogg, även om man kan ha svårt att tro det....

Skotta snö har jag oxå hunnit med idag, tänk att det aldrig tycks sluta snöa!
 
Jag har klippt Idas hår ikväll!!! Hon gillar inte att klippa håret, men jag fick tillåtelse att toppa en pytteliten bit längst ner på håret. När jag hade gjort det sa jag "tänk om jag fick klippa av håret här" och visade en riktigt kort page. Till min stora förvåning sa hon att jag skulle få göra det! Jag kollade ett par gånger extra för att kolla att hon inte ändrade sig, men det skulle gå bra. Tur nog tog jag inte riktigt lika kort som jag visade henne från början, för när jag klippt av en tuss och hon började förstå hur kort det var ångrade hon sig!!!!! Typiskt va, det blev ett herrans liv innan jag lyckats jämna till frisyren hyfsat iaf, men det blev riktigt bra - tycker jag alltså! Hon blev så söt, det var hon såklart redan innan oxå, men det ser ju så frächt och fint ut med en fin page tycker jag. Hon påminner lite om Lotta på bråkmakargatan nu... Själv var hon arg som ett bi över att hon inte skulle kunna sätta upp håret - trots att hon aldrig vill sätta upp håret i vanliga fall heller!!! Största problemet är att hennes "bästis" har långt hår, och Ida är extremt beroende av att vara som henne, tyvärr!!!

Ida - tidigare idag, hon hade krypit i soffan så håret blev alldeles statiskt ochstod åt alla håll....


Senare ikväll, nyklippt och fin, eller hur?



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det verkar ha varit en bra kväll av bilden att döma. ;)



Jag har förresten hittat en ny sida med stämplar, vill du göra en sambeställning m mig? ;)



Ida blev jättefin! Hälsa henne det o hon verkar ha varit väldigt duktig på "träningen" oxå!

2009-02-09 @ 12:22:11
URL: http://brunakatten.blogg.se/
Postat av: Åsa

Oj, vad lik Ida blev dig när du var liten efter klippningen!

2009-02-13 @ 09:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0