Piano och videkissar

Idag fyller min farmor 86 år! Man har svårt att tro att hon faktiskt är så gammal, hon är pigg som en nötkärna och ser nästan oförskämt fräsch ut. Jag köpte ett riktigt vårigt blomsterarrangemang och åkte upp och hälsade på henne innan skolan började. Knasigt att jag glömde att fota buketten, för den var otroligt läcker med bla härliga videkissar (som osökt fick mej att längta efter våren)!

Jag hann lämna tillbaka vårat GH-world tour idag oxå, det var glappt i både gitarren och trummorna. Tydligen var det ett sånt vanligt fel att killen i butiken inte ens blev förvånad när jag kom. Behöver jag tala om att jag INTE valde att få ett nytt paket...(Varför hade ingen varnat oss tidigare???) Han sa iofs att chansen fanns ju att man kunde få ett paket som funkade "klockrent", själv tycker jag oddsen för det var allt för låga, så jag valde pengarna istället. Vi får väl vänta tills de kommer ut med en ny version som kanske är bättre.

När jag kom hem från skolan var pianot borta! Igår kväll ringde en man som sa att de ville köpa pianot för att sen köra ner det till Rumänien. Tydligen köper de upp billiga instrument i Sverige (som de hittar på Blocket, såklart!) och skickar dem till skolor i Rumänien. Plötsligt kändes det nästan som om vi gjorde en vältjänst. Det blev dock väldigt tomt på väggen där pianot stått, så nu undrar jag nästan om vi var dumma.... Vad ska vi ha för nåt där nu då....?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0