Skiner som en sol!

Strålar av lycka, fick just tillbaka min senaste hemtenta (i Sociologi *frossa*) och den gick tydligen hem hos läraren, fick tom riktigt bra kommentarer, skönt att kunna lägga den sociologin på hyllan iaf!  Tusan oxå! Det var ju inte alls hemtentan vi fick tillbaka, det var ju bara en inläningsuppgift som vi lämnade in innan jul......

Jag sitter och ska försöka knåpa ihop ett riktigt fantastiskt CV som förhoppningsvis ska ge mej en bra praktikplats till hösten, det är inte helt lätt kan jag lova. Under förra veckan och den här har vi jobbat mycket med CV, kravspecar och anställningsintervjuer, det passar ju bra för man får många bra tips, men samtidigt känns det som om kraven på att man får till ett kanon CV blir högre... Jag kunde inte låta bli att skratta högt för mej själv när jag läste Joels frågor som han ska ställa nästa vecka när han ska göra prao på Coop. Han ska bla få följa med en av chaufförerna och han har jobbat hårt med sina frågor vet jag! Vad sägs om frågor som:  nr 6 - Vilken är din favoritsport? nr 7 - Hur många barn har du? nr 9 - Hur många vänner har du? *här asgarvar jag, tur att inte Joel är hemma och hör mej* nr 10 - Vilket är ditt favorit-hockeylag? nr 13 - Vilken är din favorit mat? nr 14 - Gillar du GH (Guitar Hero)? nr 15 - Tycker du om kaffe? nr 16 - Vad heter din chef? (okej, det är väl inte så himla knasig fråga, men fortsättning kommer....) nr 17 - Vad heter din chef i efternamn?
Varför kan man inte ha såna här frågor på en anställningsintervju? Snacka om att man borde få se människors rätta sida.... Barns förmåga att ta reda på sanningen är nog underskattad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

- för att inte säga vad barn förmår sätta fingret på vad som faktiskt är viktigt i livet (vänner, fritidsintressen...) - ja, kanske inte chefens efternamn då förstås ;)

2009-01-30 @ 19:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0