Tre små grisar

Åh, vad trögt det går med hemtentan!!! *suckar* Läraren som skrivit uppgiften skulle behöva ta en (...eller två!) lektion i svenska språket, det är nästan omöjligt att fatta vad han menar och vad han vill.... Antagligen kommer jag att vara flintis innan detta är över!

Svante har spelat teater idag på dagis. Han var vargen i "de tre små grisarna" och de hade fått spela upp teatern för femåringarna (= Ida), när jag kom och hämtade dem var han fortfarande målad i ansiktet (det syns fortfarande spår nu trots att vi tvättat honom flera gånger), han trodde naturligtvis att jag blev jätterädd när jag såg honom.  Teatern hade visst varit väldigt rolig och Ida har berättat att hon skrattade åt Svante, det var han förstås jättenöjd över.

Utrensningen bland överflödiga prylar här fortsätter, idag sålde jag två tripp trapp-solar. Första stolen hann säljas redan innan jag fick kvittot från Blocket att annonsen låg ute - snabba ryck! Några timmar senare var även andra stolen borta och jag en hel del hundralappar rikare   och inte att förglömma; i köket finns det nu lite mer luft.



Kommentarer
Postat av: Gunilla

Grattis till avklarad tenta, hoppas det går lika bra med hemtentan.



Vad fint det ska bli med en ny soffa och vilken prisskillnad!! :o



Blocket verkar vara jättebra, vi ska också försöka sälja saker. Blir ännu mer sugen nu när jag ser vad ni har fått iväg sakerna snabbt! Hur mkt tog ni för tripp-trapp-stolarna?

2009-01-15 @ 18:22:35
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0