Förnyelse

Det måste ha varit nån form av förkylning som drabbade Ida, ingen annan har iaf visat några tecken på magsjuka *peppar, peppar...* Däremot är vi väl alla mer eller mindre förkylda, jag skulle gissa på att Ida fortfarande har lite feber, men hon hatar att ta tempen så jag har inte idats ta den striden idag. Funderar skarpt på att köpa en sån där örontermometer, kanske man kan ta tempen på ungarna utan att behöva, i det närmaste, våldföra sig på dem.

Idag har vi lyckats plocka bort alla julgrejer (nån grej finns säkert kvar, det brukar man märka närmare midsommar... varför är det så?) utom gardinerna och adventsstakarna, men de lär ryka i veckan. Dessutom har vi faktiskt köpt oss en ny soffa!!!! Efter att tittat och funderat i år och dar hittade vi en idag, först hittade vi en perfekt, men sen nöjde vi oss med den som var "nästperfekt". Den var nästan 11000 (!!!) kr billigare, så med tanke på våra tre små monster  blev det den billigare. Eftersom vi varken har plats eller något behov av den gamla soffan och fåtöljen blev det Blocket nästa, och vips så var fåtöljen borta! Soffan kommer förhoppningsvis att ryka imorgon, det är iaf två som är intresserade, och det passar ju oss bra eftersom vi kommer att hämta nya soffan imorgon! Nu är det bara pianot vi vill bli av med, ingen som vill ha ett billigt piano?

Så här ser nya soffan ut, ljusgrå - precis vad jag vill ha! Lite nervös är jag att divanen ska sticka ut för mycket i rummet, men med tanke på den enorma fåtölj vi haft stående i rummet hoppas jag att soffan ska se ganska luftig ut ändå.



Ska kolla om jag hittar några snygga tapeter till vettigt pris, är sjukt less på våra gula, även om de kanske skulle funka rent färgmässigt...

I veckan är det hemtenta som gäller (igen!), en glad nyhet är att jag klarade Ledarskaps-tentan (den på engelska)!!! Tjohoooo!


Kommentarer
Postat av: Sara (sajo)

Ser ut som min soffa fast jag har en brun. Älskar den. Jätte skön att sitta i framför tvn och ha benen usträkta och alla håll.

2009-01-12 @ 14:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0