Goda och dåliga nyheter

Idag har jag hunnit få både riktigt tråkiga och riktigt roliga nyheter. Först ut var Maria som ringde och levde ut all sin glädje över att fått ett nytt jobb!!!! Såååå roligt! Grattis gumman, jag visste att de skulle välja rätt, de kommer inte att ångra sig! Jag tycker att det är extra roligt att hör att man faktiskt kan få jobb trots alla de varsel och uppsägningar som man annars översköljs av dagligen nuförtiden.

Den mycket tråkigare nyheten gäller min farmor, som fick en stroke idag! Det var inte alls roligt, dessutom har det visat sig under dagen att hon dessutom har en tumör i hjärnan. Jag håller alla tummar för att hon ska hämta sig och bli pigg och kry igen. Hon är en riktig krutgumma så hon har väl ganska goda förutsättningar, inbillar jag mej...

Ikväll är Niklas på killträff, en av hans gamla kompisar, som numer bor i S-holm, är här och hälsar på sin familj, och han har dragit ihop ett gäng av de gamla polarna för att träffas ikväll. Det blir säkert roligt! Eftersom våra bussar slutar gå redan vid 21.30-tiden tog Niklas cykel med sig för att kunna cykla hem (han fick dock åka bil dit). Det är kanon att de äntligen fixat cykelvägen så man slipper cykla ute på E4:an.

Nu ska jag försöka få barnen att somna, alla fyra ligger i samma rum! Ida blev så himla ledsen när alla andra skulle ligga i Joel och Svantes rum, så hon fick äran att dela säng med Joel inatt. Han är aldrig omöjlig att dela säng med, han skulle nog helst ha en sängkompis alltjämt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0