Joel 10 år

Idag fyller Joel 10 år!!! Jag kan inte fatta att han verkligen fyller tvåsiffrigt!
Här har vi kalasat både igår och idag, så nu är han välfirad vill jag lova!

Svante tränade redan igår på att sjunga....








Igår var mina föräldrar här och syrran med familj (förutom Moa som är med scouterna i Kebnekaise), eftersom jag och Niklas fått dille på frågespel drog vi fram Geni och utmanade de andra vuxna - och jag vann!!! Det muttrades något om att jag hade tur, men det vill jag inte påstå, jag kallar det hellre logik... Sista frågan var nämligen att jag skulle säga vad nån pingisspelare hade för smeknamn, han hette något i stil med Mikael Appelqvist. Sportfåne som jag är var min första spontana tanke att han kallades "Pingpong", men så tänkte jag att det borde ha något med efternamnet att göra så jag gissade efter en del grunnande på "Äpplet" och det var rätt!

När mamma och pappa åkt hem stannade Åsa (med familj naturligtvis) kvar för att vi skulle testa att göra roliga smyckesdetaljer (bildbevis kommer senare), det drog ut på tiden så det slutade med att de blev kvar på middag och sen drog vi fram Bondespelet.
 

Det känns som det var hundra år sen man kunde spela sällskapsspel utan att bli avbruten av något barn! Svante gick och la sig själv, men de andra var pigga och glada ända tills vi var klara kl 23.30! Jag hade fått för mej att spelet bara skulle ta 1 - 2 timmar.... Så vi blev något chockade när vi såg vad klockan verkligen var, till saken hör att vi började spela kl. 18.00!!!!! Åsa som är en riktig turgumma (hon är väl ungefär den enda jag skulle kunna tänka mej skulle kunna vinna 130 miljoner (som ensam vinnare) på lotto...) vann såklart, hennes Niklas hade egentligen mer pengar, men Åsa hade tur och hamnade före i turordningen för att göra affärer, så hon hann köpa slottet först! Grattis, säger jag som fick "broms" (som barnen uttalar det).

Imorse åkte jag en sväng upp och hälsade på farmor på sjukhuset, när jag kom låg hon och sov så gott, så jag slog mej ner på en stol och väntade på att hon skulle vakna till. Ganska snart kom ett par sköterskor och väckte henne och hon blev så glad när hon såg mej. Idag var hon på mycket bättre humör än när jag var där sist, och jag tycker ännu en gång att hon kunde uttrycka sig bättre. Jag stannade inte så överdrivet länge, men jag upplevde det som att hon var både piggare och gladare än sist. Hon skrattade mycket när jag berättade saker för henne, och hon tom skojade själv med mej! När jag gick log både hon och jag, det kändes mycket bra! Efteråt åkte jag och handlade lite och när jag sen körde hem ringde pappa för att kolla om jag hade tänkt åka upp och hälsa på farmor, han var nämligen där då och tyckte att hon var så himla "ojig" och slut...! Mitt besök hade visst tröttat ut henne, trots att det inte var så långt och, i mina ögon, särskilt krävande. Jag hoppas att hon piggnade till under dagen iaf.

I eftermiddag kom Niklas föräldrar och Niklas farbror med fru, de är på sin årliga "norrlandsturné" så idag kom de förbi en sväng och hälsade på oss. De har alltid sånt fullspäckat program när de är här, så vi får vara glada att de hade en liten lucka öppen för oss...! Vi hade sån tur att trots att det var ganska mulet så var det så pass varmt att vi kunde sitta ute på altanen. Jag skulle ju vilja att vi glasade in ena delen av altanen, men Niklas vägrar och påstår att det skulle bli alldeles för varmt där. Vi har lite olika åsikt kan man väl säga, men jag tycker nämligen att de dagar som är så himla varma att man inte skulle kunna utnyttja "uterummet" skulle vara försvinnande få under en sommar....! + att vi faktiskt skulle kunna sitta på den öppna delen av altanen de dagarna. Tack och lov fick jag medhåll av en av våra grannar, som oxå tyckte att det vore smart att glasa in, tänk vad mysigt att kunna sitta ute redan tidigt på våren och långt in på hösten! Särskilt bra för oss som har så trångt kök!!!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Gratta 10-åringen! :D



Bondespelet har vi också, fast vi har aldrig spelat. ;) Geni har jag bara testat ett par frågor, kanske dags att inviga spelet någon gång? ;)

2009-07-28 @ 20:12:48
URL: http://brunakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0