Annat pyssel

Idas övernattande hos grannen gick bara fint! Ida och A hade velat gå och lägga sig redan strax efter kl 18, men det fick de inte... Kan ju jag förstå, man vill ju inte att de ska vakna 4 på morgonen direkt. De hade alltså stått ut med att vara uppe tills Bolibompa var slut sen fick de äntligen krypa till sängs. Då hade de däremot inte kunnat somna, de hade legat och surrat i evigheter, så tillsist hade grannfrun varit tvungen att sätta sig inne hos dem för att de skulle kunna vara tysta och somna! När de äntligen hade kommit till ro hade klockan varit nästan 23. *fniss* Ida hade iaf sovit som en stock, medan A hade sökt sig över till sin pappa som oxå sov över, men i ett annat rum.

Igår ägnade jag mej åt att sy gardiner till både Idas fönster och till hennes säng. Att sy gardiner är inte min favoritsysselsättning och igår kunde jag än en gång konstatera att det inte är min grej! Först skulle jag klippa till det tyget jag skulle ha som fönstergardin upptäckte jag när jag nästan var klar att tyget hade en stor (blod!?)fläck (man kan ju dessutom fundera på vem som saknade det blodet - inte var det då jag!)! Åh, vad sur jag blev, jag var inte så sugen på att behöva klippa i den bit jag hade kvar. Istället funderade jag på att först sy klart gardinen och sen direkt tvätta upp den, risken var ju bara att fläcken skulle sitta som berget och då skulle jag sytt helt i onödan. Efter mycket funderande och tappad sug kom jag på att jag kunde tvätta av bara fläcken - och tänk det funkade! Fläcken är borta och gardinen färdig. Jag har, som sagt, dessutom sytt små "gardiner" till Idas säng, hon har fått för sig att hon måste ha en filt för sidan annars tror hon att någon ska röra henne på armen under natten.... Det var inte så snyggt med en stor ful filt hängande där, så nu fick hon själv välja tyg och det blev ett rosa, glittrigt tyg med prinsessor på - tjusigt värre. Det var dessvärre oxå ett elände att sy för trycket var lite snett och vint så jag hann bli riktigt på dåligt humör innan jag blev klar! Det blev verkligen inte som jag tänkt mej, men nu får det duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0