Helgen

Igår var vi på den Europeiska matmarknaden som var i stan. Vi (eller iaf jag) hade kanske förväntat mej något mer än de stånd som var där, jag hade planerat att köpa både ost, skinka och ev. något mer, men vi fick bara med oss en fransk salami med tryffel hem. Vi testade den först idag och den var riktigt god tycker jag.


Ida och Svante passade på att provsitta ett av de konst(närl)iga björklöven som finns utspridda i stan.


Idag åkte jag upp och hälsade på farmor på sjukhuset. Hon var inte alls lika glad och "pigg" som sist tycker jag, men hon kunde säga några fler ord, inbillar jag mej. Det är verkligen jobbigt att se henne så ynklig och hjälplös! Tydligen hade hon varit piggare när min "farbror" varit där iaf, tack och lov för det.

När jag kommit hem skulle vi åka till stugan och äntligen kom jag och Joel oss för att cykla ut. Vi pratade om det hela förra sommaren, men det blev aldrig av. Det gick riktigt bra att cykla idag, vi höll på lite drygt 1 timme och då stannade vi till en gång för att Joel skulle få dricka och ta på sig en tröja. Jag blev faktiskt lite förvånad över att han inte cyklade snabbare än vad han gjorde, han är ju van att cykla överrallt och jag är väl inte överdrivet flitig på att använda min... Jag var helt övertygad om att jag skulle ligga lååååångt efter honom, men inte det. Istället blev jag ganska ofta tvungen att bromsa in för att inte cykla på honom. Jag tror iofs att han har ganska dåligt rull i sin cykel för han trampade heeeeela tiden, men när jag frågade sa han att han tyckte att cykeln rullar jättebra, men att han gillar att trampa...
När vi kom fram till stugan visade det sig att ett par av våra grannar oxå cyklat ner och hälsat på och de hade bara kommit en stund före oss ner. Efter att ha hälsat på en stund satte sig grannarna på cyklarna och trampade hemåt igen, men jag och Joel nöjde oss med att bara cykla ner, på vägen hem åkte vi bil med resten av familjen.



Storfiskarn




Imorgon hoppas jag att Åsas bil blivit lagad så vi får barnvakt, jag och Niklas har nämligen biljetter till förhandsvisningen av Sommaren med Göran. *håller tummarna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0