Äppelträd

Ikväll har vi planterat ett äppelträd som vi fått av mamma och pappa (som förövrigt mår ganska bra efter helgens olycka, men eftersom han har en revbensfraktur, har han rejält ont - än). Jag började redan igår med att gräva en stor grop, som inte var tillräckligt stor - så Nicke fick gräva ur den ytterligare idag... Ikväll dög den iaf, så nu har vi fått i vårt fina träd, hoppas bara att det överlever - det har nämligen stått i en svart sopsäck i ett par veckor...!  När jag ändå var i farten passade jag på att gräva ner den lilla buske som egentligen skulle få stryka på foten för äppelträdets skull. Nu fick busken en ny plats på sidan av altanen, det kommer nog att bli bra - bara den busken hämtar sig oxå... Den såg nämligen, precis som äppelträdet, lite hängig ut idag, trots att den bara stått ovan jord sen igår kväll. Igår hann jag tom rensa rabatten, den var så full i ogräs att den nästan överföll en när man gick förbi - du förstår att det var på tiden, va...?

Imorgon när jag jobbar kommer Sara och barnen hit så att barnen ska få rasa av  sig lite, jag tror tom att det ska vara bättre väder än när de var här i fredags, så det blir väl kaffe på altanen för Sara och Nickes del. Själv får jag vänta till efter jobbet för att få träffa Sara, då ska vi gå ut och käka en bit - bara vi två - så vi hinner surra en stund UTAN att hela tiden avbrytas av något barn! Vilken lyx!!!

Ikväll har vi (läs; Niklas) haft firandet av Victoria (och tänk att Daniel fick vara med och fira sin fästmö - är det inte otroligt så säg *ironisk*) på i bakgrunden (som vanligt är det ingen som särskilt intresserat kollar på tv:n), typiskt att de ställde in ett av de få program som jag gärna sätter mej ner och verkligen TITTAR på! Mark Levengood var programvärd och det är med blandade känslor jag ser honom, han kan ju förvisso vara ganska rolig ibland, men huuuuuu vad pinsam han är mellan varven! Största behållningen av det jag såg var Måns Zelmerlöw och Jill Johnsson, särskilt Jill!

Jag har fått två nya favorit tv-program som jag gärna slötittar på nämligen LA Ink och Miami Ink - favoriten är LA Ink! Jäklar vad duktiga de är på att tatuera!!!! Man får höra lite om historien bakom de olika tatueringar man får se, och det är ju lite väl många som vill tillägna tatueringar till gamla döda släktingar(gärna såna de aldrig ens har träffat) eller vänner - det kan bli fantastiskt löjligt, men i det stora hela tycker jag att det är ganska kul att se. Det mest fascinerande är när de tatuerar bilder så det verkligen ser ut som foton - makalöst! Själv har jag alltid velat göra en tatuering vid ankeln, förr tänkte jag mej en liten nyckelpiga men jag har förstått att man inte ska göra ett allt för pyttigt motiv - då ser det mest bara ut som en fläck! ...och det var väl inte riktigt vad man tänkt sig. Jag kommer nog aldrig att komma till skott med nån tatuering iaf, jag kommer nämligen aldrig att kunna bestämma mej för vilket motiv jag ska ha....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0