Fullspäckad dag

Äntligen kan man pusta ut något! Hemtentan är inlämnad, Joels utskolningssamtal är avklarat och sommarfesten på dagis är överstökad. Imorgon blir lite av en mellandag, jag ska läsa en klasskompis hemtenta och hitta på några kluriga frågor som jag ska använda på torsdag. Dessutom ska jag försöka komma på hur jag ska presentera min egen hemtenta, oxå på torsdag, men jag räknar med att det blir en lite tidigare dag för barnen på dagis - både idag och på torsdag var/blir långa dagar.

På utskolningssamtalet var det skönt att höra att det gick ganska bra för Joel i skolan. De har skrivit Nationella prov under våren så fröken hade ganska klart för sig hur det han ligger till. Under en månad har de gjort 17 delprov! Fast Joel har tyckt att det varit roligt!!!! Det han måste träna på är att räkna med höga tal och dessutom måste han träna på att läsa snabbt... Fast vi var ju rörande överens om att hemma är det att läsa noggrant och inte allt för snabbt som gäller. Själv tycker jag att han har en förmåga att läsa alldeles för snabbt och slarvigt - jag funderar nästan på om han kan ha något brytningsfel, eller så är det bara för att han är så ivrig... Ja, att läsa böcker och träna lite stora tal blir väl inte allt för betungande under sommaren antar jag.

Sommarfesten på dagis var fantastiskt trevlig. Vi hade ganska tur med vädret, det var inte direkt någon jättesol och supervarmt, men helt okej iaf. Fröknarna spelade rolig teater och barnen sjöng så fint. Det var lite extra roligt eftersom det var en liten avtackning av 5-åringarna (Ida).

Pippi Långstrump-teater


5-åringarna sjunger, sen kom även de mindre barnen och hjälpte till (förutom Svante som strejkade)


Ida får ett album från dagistiden och en gul ros + kramar förstås!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hejsan hoppsan!

Det är bra om man hittar något som triggar till att läsa. Att kunna läsa räknas som en viktig framgångsfaktor. Likaså språkkunskaper/skolmormor

2009-06-03 @ 21:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0