Storkillen

Idag fyller Svante 4 år - vart tog tiden vägen??? Jag tror inte riktigt att jag hunnit med, nu har vi ju inga småbarn i huset längre!
Photobucket
Svante var den som vaknade först i huset, så han hann kliva upp och leka i väntan på att alla andra oxå skulle vakna. När Joel ääääntligen klev ur sin säng gick Svante och la sig i sin säng - igen- så att vi skulle kunna komma och sjunga.

Han har blivit förvarnad att tutten inte skulle smaka bra när man fyller fyra, så idag preparerade jag dem med pepparmyntolja - hade ingen "stopp och väx" så det fick duga. Svante är/var en riktig tuttoman, vi har försökt få honom att sluta tidigare, men det har inte funkat. Idag frågade han inte efter nappen förrän vid 16-tiden, då påminde jag honom om att han säkert skulle tycka att den smakade dåligt, men han stoppade den i munnen för att testa. Till en början märkte han inget, men plötsligt började han spotta och fräsa och sprang in till badrummet för att dricka vatten! Efter det har han inte sagt ett ord om någon tutte mer, men däremot var det svårt att komma till ro och sova ikväll... Han fick följa mej till tv-rummet och somna i soffan, hoppas att resten av natten går bra! Jag har svårt att tro att det ska gå så smidigt att få honom tuttfri! *håller tummarna*

Photobucket   Photobucket

När man fyller år kan man få bestämma vad det blir för middag, så det skulle Svante få göra idag. När jag frågade vad han tyckte att vi skulle äta svarade han "gröt" (det är alltså slanggröt, risgrynsgröt vi talar om här)!!! Jag ifrågasatte om han verkligen tyckte att vi skulle äta gröt till middag, det passar kanske bättre till lunch, men nä, han tyckte att gröt var ett utmärkt förslag. Joel som satt bredvid Svante insåg att han var var tvungen att försöka ta tillfället i akt och försöka få lillebrorsan på bättre tankar, så han föreslog att  Svante skulle välja att gå på restaurang istället. Det slutade med att vi gick på Eastern Palace - det var både trevlig och gott.
 Photobucket   Photobucket
Igår var jag tre år....                                         (lite assistans av syrran)

Photobucket
...och idag är jag fyra år!

Photobucket
"Gaaaapa!" - Doktor Svante in action!

Igår kom förresten min pyssliga vän Gunilla förbi med ett gulligt födelsedagskort till mej, tack för det! Det var kul att hinna få en liten pratstund med dej oxå, det var så länge sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0