Hopp och dyk

Man kan ju kanske tro att jag aldrig tog mej ifrån häktet - med tanke på min totala tystnad - men riktigt så illa är det inte, naturligtvis. Däremot hann vi åka dit en sväng idag oxå. Igår fick vi gå på en rundvandring och fick bla gå in i en cell i den korridor där de som har särskilda restrektioner sitter, de får av olika anledningar inte träffa andra utan sitter isolerade 23 timmar om dygnet! Jag fick nästan cellskräck av att bara gå in där! Huuuu, skulle aldrig överleva att sitta i en sån cell, jag tyckte luften var dålig bara den yttepyttestund vi var där, dessutom fanns det ju ingenting att titta ut på genom fönstret - ett tak och en vägg, inte ens några bilar... För oss som bara var på ett kort besök var det förstås lite spännande, även om jag varit där en gång tidigare! ...det var för cirkus 13 år sen när häktet var nybyggt och de hade öppet för allmänheten en dag. Den som känner Niklas vet ju att han är en riktig tjuv- och polis-freak, så han ville väl inte missa chansen att se häktet från insidan  utan att behöva sitta där.

Barnen tyckte oxå att det var spännande att jag hade varit på häktet och det blev mycket prat om tjuvar och bovar och sånt. De tror att tjuvar ser ut på nåt särskilt sätt och Svante funderade på vad de skulle kunna tänkas heta. Jag var just i färd med att säga att de nog kunde heta lite alltmöjligt när Svante avbröt mej och sa "jag vet ju vad de heter, de heter ju Tjuv", slut diskussion...!

Igår skulle Niklas ta med barnen på badhuset, men Svante somnade redan 17.30, så han missade badet! Joel valde att åka till en kompis, så tillsist var det bara Ida och Niklas som åkte iväg. Två av Idas dagiskompisar var oxå där och E hoppade från trampolinen (vilket Ida hört talas om tidigare och varit riktigt impad av), A ville till en början inte hoppa och Ida gjorde ett försök men avstod. Efter att de badat ett tag gick iaf A och hoppade då hade Ida bara dragit iväg och hoppat hon oxå! Hon tyckte att det var så kul att hon hade hoppat säkert 10 gånger! Innan de klev upp ur badet hade Ida tom fått för sig att hon skulle dyka under en dyna!!! Man kan inte tro att det är samma tjej som vägrar att gå på lek & plask...

För den som undrar så funkar fortfarande inte vår vanliga telefon!!! *hatar Telia* Idag har det avancerat så långt att vi kan knappa in koden, men det funkar inte än... *suckar* Jag hörde förresten att man inte ska slå av strömmen till den där fiberboxen, för man får sån dålig tv-bild då...!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0